Marah giler ngan bebudak darjah 2!!

Sunday, April 17, 2011

haluuu...macam dah lama aku tak update apa,yelah...praktikum katakan,still have another 1 week more to done my practicum,hepynya...lepas nih dah sem 8 then,end of story...got my degree.
kadang2 macam tak caya aje,sekarang nih aku study untuk degree ke?
hurmm...5 tahun masa berlalu,sungguh cepat kan?
(padahal nak sampai 5 tahun,dah berguni aku merungut masa ni macam kura2..huh!)

entry lepas aku share ngan korang tarian zomba kan?korang dah try ke?aku sempat try sekali aje...sebab terkehel pinggang jap...hahahahaha
pepun,aerobik is a one way to u release everything berselirat in our head,so banyakkan buat aerobik ek...

hurmm...i'm just nak share satu kejadian kat sekolah ari nih....maybe my mistake..hu3
(feel dispointed jap)
ari ni macam biasa aku masuk kelas 2 Rayyan untuk subjek BI,disebabkan esok dah start exam for 2nd time,revision je lah kan ari ni...
tapi kelas ni memang tahap disiplin diorang sangat2 menyiram minyak tanah kat hati tau...
degil yang teramat...
aku suruh buka text book,bersusun cakap 
"tak bawak teacher..."
aishh,memang r korang tak bawak teacher...korang kan bawak buku,ngeh3
so,aku suruh share...
bila aku suruh diam,duk pot pet pot pet..
makan dalam kelas,kuar masuk kelas kut pintu belakang senyap2 buat aku rasa macam nak cari pounch bag nak tumbuk terajang aje...
tapi takpe,teacher husna masih SABAR....hu3
yang paling aku hangin ngan bebudak ni bila diorang teramat2 suka main ngan pemadam...
aku rasa dah jadi hobi satu sekolah kut...

tapi,tetiba bila aku baca text n suruh diorang follow...
n aku nampak,diorang duk bercakap sambil main...
buat aku rasa macam gajah nak makan semut aje!!!
akhirnya....

"all stand up..." n terdengarlah bunyi cubitan yang kuat kat badan students tu...
err,cubitan bunyi ke???hurmm..bajet ye jelah...he3
aku memang geram tahap gaban nak mampus giler r...
n seingat aku,even aku marah adik2 atau sape saja,aku tak pernah semarah tu sebab diorang terlalu melampau...maybe aku describe macam tak teruk sangat,tapi aku malas nak terang situasi sebenar...
akhirnya,dengan tahap syaitan masuk badan dah nih,aku siap guna perkataan "aku" sekali..
siyes wei...marah giler2.
n masa tu,aku ingat ada sekor syaitan tengah cakap dalam kepala aku...

"budak nih duk tepi tingkap,hantuk aje kepala dia kat tingkap..."

n alhamdulillah...aku masih ada sekelumit sabar....
aku suruh budak tu berdiri aje,n ulang baca apa aku baca tadi...
huhuhuhuhu
banyak kali aku ulang tadi,aku tengah marah...jangan cuba cari pasal nak tambah marah aku...
akhirnya satu kelas diam bila muka aku dah masam,mata aku dah bulat...huh!
confirm aku takde integriti tadi..
padahal baru minggu lepas g seminar integriti...
sapelah yang boleh sabar ngan perangai budak2 macam ni...diorang memang tak takut langsung kalau cikgu2 lemah gemalai..
tapi bila suara aku dah jadi petir,muka dah macam singa tumbuh 10 taring...
confirm r semua diam...

naseb bek aku tak denda diorang n punya hati perasaan agi,bila aku just suruh diorang berdiri n baca apa aku baca...selagi tak boleh baca...aku cakap

"u not allow to sit down until u read this text!!!"

hurmm...tapi dikira lesson revision tadi berjaya sebab aku rasa dalam 15 keywords,semua boleh hafal n ingat maksud dia...perghhh,kagum jap ngan diri walaupun aku rasa lesson macam tadi tak patut berlaku lagi...
"i'm sorry"..hahahahaha

cumanya aku nak cakap,as a teacher PATIENT is a no.1 in our carier,sebab kalau tak sabar...memang ramai lah masuk lokap...
anak murid zaman sekarang bukan macam dulu...
lagi satu,aku sentiasa ingat kalau kita buat kat anak orang,nanti anak kita plak kena ngan cikgu dia...hu3

walaupun tahap kesabaran aku cuma secebis dalam diri tapi aku rasa sentiasa bersyukur sebab yang secebis tu lah sentiasa menyabarkan n menyedarkan aku tentang besarnya tanggungjawab cikgu...baru aku tau,susah rupanya seorang guru nak fahamkan seorang kanak-kanak tentang A B C,1 2 3.....
terima kasih cikgu2 aku dulu...terutamanya cikgu aku masa darjah 1...paling aku ingat cikgu math aku,Cikgu Noraini yang sangat garang dulu,yang tiap kali masuk bagi 100 soalan untuk disalin n berjaya mendidik aku untuk tahu apa itu tambah,tolak sehingga aku sekarang pulak yang jadi cikgu matematik...
aku doakan cikgu aku yang sorang tu sentiasa panjang umur n diberkati...

hurmmm...panjang jugak aku citer nih,pepun aku nak sambung buat action research aku yang tertunda sejak tadi....
kepada viewers,thnks sebab sudi baca...
semoga kita semua diberkati Allah selamanya....

~wassalam~


0 comments:

 
Copyright © sAat dUka dAn Ria bErsaTU | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in