Ujian Personaliti Warna

Tuesday, January 25, 2011

salam all...ngeh3,ari ni entry terakhir aku untuk minggu ni,then aku akan post entry baru next week plak yer...sebab esok aku akan ke LANGKAWI!!!waa....trip satu kelas tau,kitorang kan dah final year,so...nak spend masa bersama2 untuk tahun akhir nih..
ohh...berbalik kepada citer aku,yang aku nak share ari ni ialah pasal
UJIAN PERSONALITI WARNA...

sebenarnya ari ni aku g sesi kaunseling untuk kali kedua,err...jangan salah faham ek,aku takde masalah pape pun,just memenuhi sukatan pembelajaran aku yang memaksa aku g sesi kaunseling kelompok...

mula2 macam bosan gak tapi sebenarnya best tau buat ujian nih,yelah dalam kumpulan aku ada 7  orang aje,so lepas kitorang test...kitorang pun akan baca r apa personaliti setiap orang,lepas tu bermula sesi kutuk mengutuk,hahahahaha

aku just nak citer,lepas aku buat test tu,aku dapat personaliti warna EMAS,dan antara personalitinya ialah...

boleh dipercayai
keibubapaan (ada ke ntah dalam diri aku ni)
konservatif (part aku kena kutuk)
sistematik (aku rasa aku r nih sebab skema,ngeh3)
mengikut peraturan (macam tak aje)


lepas tu,ada lagi lah beberapa agi cirinya,tapi aku dah lupa daaa...yang bestnya part aku kena kutuk ngan classmate aku iaitu konservatif,korang tau dia cakap apa..


dia cakap,memang aku agak kolot dari segi berfesyen sebab tudung aku asyik tudung bawal aje...tapi sekarang aku dah pandai pakai tudung bling2,kalau dulu memang nampak kampung giler...hahahahaha


siyes wei,nilah ayat kawan aku tuh...naseb bek classmate aku sorang agi backup,dia cakap..


"memang r sekarang dah pandai bergaya sebab dah jadi tokey tudung"


hahahaha...lawakking r korang...tapi part yang aku xtahan,masa kitorang duk pikir sape yang paling sesuai untuk personaliti EMAS nih,sebab secara umumnya orang EMAS nih adalah seorang yang SKEMA...okey,aku dah eja ngan huruf besau agi tuh...
last2 sume orang cakap...


"che na.....che na paling skema!!!"


hamboii...bestnya korang tunjuk kat aku ek,yang 4 batang jari agi duk tunjuk kat diri korang sendiri mesti tak sedar kan?hik3...
aku heranlah kenape diorang cakap gitu,lepas sesi tu aku pun g tanya kawan pompuan aku yang lain merangkap housemate aku plak...
dia cakap memang aku skema pun,pembawakan diri aku boleh mengundang persepi orang yang aku nih budak skema...
hahahaha,aku tak heran sebab aku rasa aku memang skema...aku suka ikut prosedur,kalau nak buat apa2 keje,dah memang siap2 aku list dalam kepala keje apa yang first,then yang second sampailah siap sume keje...masa sekolah menengah lagi lah skema,tak bercakap ngan budak laki,tak kawan ngan budak kelas belakang...bukan aku nak bangga kelas depan,tapi ntah r maybe masa tu aku pemalu n aku rasa kelas lain tu macam tak kena ngan aku aje..
tapi sekarang aku kawan ngan semua orang sebab as a teacher aku kena ubah sikap aku...


sebenarnya memang aku akui aku seorang skema tapi sekarang dah kurang...yang kekal dalam diri aku sekarang just aku tak suka bersepah,berselerak...
n yang paling best n tak pernah berubah dari dulu ialah part cadar katil aku...
ok,aku gitau korang ek...


kalau kat umah aku,cadar kat bilik aku akan tegang 24 jam...just akan bergerak andai aku tido atasnya sahaja,tu pun malam hari aje...
parent aku dah memang sedia maklum habit aku nih,n even siang hari aku ngantuk pun,aku akan baring atas karpet kat bilik aku,bukan atas katil...he3
aku amat tak suka cadar katil tak tegang...uhhh,rasa macam nak ngamuk aje kalau orang datang duduk tanpa izin aku...
ohhh,kenapelah aku jadi gini ek??tak faham aku,...


sampai ada satu ari tu kan,parent aku cakap...


"nanti suami na tido atas lantai jelah,sebab bini sayang katil agi,takut cadar gerak...he3"


maybe ni lah yang dinamakan disiplin melampau kut...hu3,ntah bila habit nih nak hilang...dah umur 23,tapi still sama...habit nih bermula masa aku umur 13 tahun,dah 10 tahun ia berleluasa dalam diri aku nampaknya...hahahaha
apapun,aku terima aje kalau orang cakap aku skema sebab memang aku skema pun...maybe skema tu lah sebenanya rasa sistematik aku...


korang camne plak?dah panjang aku karang entry nih,mesti dah bosan kan...pepun,aku nak ucap jumpa agi next week ek...
aku akan terbang ke Langkawi sok n pulang Sabtu nih...wahhh,bestnya,harap2 sumenya selamat....
jumpa agi dear2 semua...
wassalam...


~mood hikayat diari : pasti akan merindui blog ini dan orang yang ditinggalkan di bumi Kelantan nih,takpe...nanti i beli adiah ek untuk u,ngeh3...gedix giler,uppss...sila kembali ke perwatakan skema anda,cik una husna~



0 comments:

 
Copyright © sAat dUka dAn Ria bErsaTU | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in