Masalah Kehidupan

Friday, March 04, 2011

seringkali hati bertanya,
tiap saat kita bersama,
sampai bilakah harus ku memendam rasa....
tak pernah ku merasai,
bibir terkunci,
jiwa bergelora rasa tak percaya,
adakah ku bermimpi,
mimpi di siang hari....

dirimu....
telah lama ku nantikan,
wajah yang bermain di mimpi-mimpiku,
hidupku...kini bagaikan penjara,
tanpamu di sisi tak bermakna...

mungkinkah akan terjadi,
dirimu aku miliki,
berilah tanda kepastianmu,
namun jika tak tercapai,
harapanku...selamanya dirimu tetap ku sanjungi.

hu3....nak menangis rasa dengar lagu nih,lagu kegemaran aku...yelah,kalau hati tengah sedih n teringat lagu2 macam ni...makin tahcing lah kan...he3
actually...sejak kebelakangan ni hubungan aku ngan Hencik Sorang banyak sangat dilanda musibah yang kadangkala menyebabkan hubungan kitorang macam dihujung tanduk kadang2...sedih bangat bila pikirkan apa akan terjadi,namun ketentuan Tuhan hanya DIA yang mengetahuinya....

lagu ni sangat2 best sebab lagu ni lagu awal2 percintaan aku...hakhakhakhak,bajet masa ni memendam perasaan,segan nak bagitau r...
apapun,kehidupan perlu diteruskan,aku tak nak terus hidup dalam masalah n tak nak terus keje2 aku yang lain terganggu...

susah sebenarnya berhadapan dengan masalah yang kita tak tahu macam mana nak selesaikannya dengan ditambah lagi pihak2 lain yang kadankala menjadikan suasana bertambah keruh...hu3
pening kepala nak cari penyelesaian,namun muhasabah diri amat penting sebab kadangkala kesilapan bermula dari diri kita sendiri....

selalu jari menunjuk kesilapan kepada orang lain,sedangkan 4 batang jari menunjuk ke arah kita sendiri tak pernah pun kita nak ambik tahu...manusia sememangnya ada ego tersendiri,susah nak ngaku kesilapan diri termasuk aku jugak....bila dah terlepas,baru nak sedar...ohh,ok..tu salah aku.
tapi masa tu macam dah takde guna agi...

apapun,dalam kehidupan takde masalah,takde cabaran,takde ujian...tentu tak syok kan?nanti korang boleh jadi giler sebab duk asyik pikir bila masalah nak datang nih...hahahahahaha
takde r namanya kehidupan andai takde masalah,namun masalah dan kesilapan tu lah yang selalu mengajar kita erti dewasa walaupun kadangkala kita tak pernah sedar yang itulah sebenarnya pengalaman yang boleh kita guna n jadikan sebagai panduan...

perghhh,kalah Dr.Fazillah Kamsah aku duk berceramah bagai malam nih...hahahahaha
apapun,wish me n all of u readers hepy always,jangan sedih2 tau..tak bek bazir air mata sebab nanti kalau korang tengok citer Korea atau Hindustan yg cedih2,dah takde dah air mata nak kuar agi...tangki airmata kosong nanti,hahahahahaha

well,salam selamat malam...
aku ada keje nak dibereskan,nak upload shawl2 baru kat kedai aku...kalau rajin,jom ushar2 yer...


0 comments:

 
Copyright © sAat dUka dAn Ria bErsaTU | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in