Adam Dan Hawa

Sunday, September 30, 2012

Assalamualaikum...
huk3,ari ni agak sedey sebab tak dapat nak marathon tengok adam dan hawa...
actually,adam dan hawa ni sedang ditayangkan di astro mustika HD,hampeh betul astro ni...ak ni dah langgan mustika,cuma x tambah HD aje,tak dpat nak nengoknya...
dulu,bicara hati kat astro Prima aje...ni saja nak sruh langgan HD plak...

tapi,nasib baik my BFF dah bagi link utk tonton adam dan hawa,ni linknya k http://www.malaymoviesfull.net/ ...kepada sesiapa yang nak tengoklah,mcm2 citer ada...korang taip aje.
sebelum bercerita lanjut,aku paste dulu cover novel adam dan hawa...

actually,novel adam dan hawa ni merupakan novel top 1 dalam carta hidup aku yang paling aku suka,aku ingat semua cerita dia n siap dialog2 dia aku hafal sekali...terutamanya masa adam cakap pada hawa yang berbunyi :

"my love for you dies when the last petal of this roses fall"

kalau siapa tak tahu apa yang sweetnya ayat kat atas tu,actually si adam ni bagi bunga rose  segar pada hawa tapi bunga rose yang tengah2 antara bunga ros segar tu adalah bunga ros plastik,so sah2lah kuntuman bunga rose plastik tu xkan terlerai smpai bila2 sbb dia kan plastik!!sweet n romantik habis kan?????

sebab tu aku tangkap cintun ngan novel ni...mantop kut...aku baca novel ni hampir 10x sebab aku bygkan adam mukhriz tu handsome tahap gaban kut...
bila aje aku dapat tau Global Station buat drama berdasarkan novel ni,aku mcm x berminat sgt sbb teringat cter Bicara Hati yang ditayangkan kat astro prima tu telah MENGHANCURKAN imaginasi aku terhadap novel tu...novel bicara hati tu best giler kut tpi drama dia hampesss n byk part yang telah ditukar ...harapkan Sharnaaz je hndsme n menepati piawaian Tengku Syahran aku...hu3

but!!
tetiba my BFF ckp dia tgk cter adam dan hawa ni...aku trkejut bukan main sbb dia jugak yg hasut aku tak nak tgk,siap ckp nehi kabhi nehi lagi...hahahahaha
tup2 dia tengok!aku apa lagi...cepat2 lah g ushar sbb teringin jugak kan...dengan semangat waja wira inspira persona termasuk preve sekali,aku pun bukalah link yang BFF aku bagi tu,sekali line tenet mcm turtle baru kuar cngkerang....xdapet lah aku nak nengok!!sedey betul....

frust meniarap dah aku hari ni sebab ingat nak marathon adam dan hawa,dah episod 20 dah kut sekarang...ketinggalan express boat dah aku ni,he3
pepun,aku dah janji pada diri sendiri,nanti time balik raya haji,aku nak bawak lappy balik sbb nak tengok adam dan hawa sebelum naik flight n masa menunggu flight ke KT jugak,he3

opsss,kilat guruh dah berdentam dentum ni,takut aku dengar...tapi disebabkan nak update blog punya pasal,aku post jugak entry nih...he3
hope,hujan akan turun dengan selebat-lebatnya sebab tangki air hujan umah aku ni dah nak habis stok air hujannya...harap2 penuhlah semula tangki air hujan umah aku ni,tak sanggup rasanya nak mandi air sungai buat kali kedua utk tahun ni....hu3
wassalam

~rasa mcm nak tido plak sebab cuaca yang agak sejuk,so time for hibernasi...ngeh3~


0 comments:

 
Copyright © sAat dUka dAn Ria bErsaTU | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in