Banyak Susah Sikit Pun Susah

Thursday, September 27, 2012

Asslamualaikum...
Macam dah lama x menulis,memang lama pun sebenarnya...
tetiba rasa rindu nak mencoret sumthing kat sini...

Hari ni adalah hari ketiga selepas hari gaji atau payday tapi kenapa aku runsing sangat yer?
hurmm...dulu masa zaman study,dapat elaun rm345 sebulan,tolak asrama rm80...dptlah rm265,tapi banyak benda aku boleh buat...beli itu ini,makan sedap n semua pun boleh.

lepas tu,naik aje sem degree,diberi plak elaun rm3k++ utk satu sem iaitu 6 bulan,masa tu pun masih boleh hidup dengan tenang walaupun dh mula kena byr rumah sewa,bil hp,minyak kete  n motor,wifi umah,makanan n mcm2 lagi...masih boleh sopink di KB Mall dgn gmbiranya dan makan KFC,McD dengan riang rianya....

sekarang....aku dah bekerja,so alhamdulillah rezeki dari Allah agak baik utk aku,tapi kenapa aku rasa msih tidak mencukupi?hurmm...agak pening kepala,tapi bila di fikir-fikir smula,sbnrnya banyak aku sdg tanggung skrg...dulu,masa ada elaun,hidup mmg utk sdn,bhd aje....tapi skrg dah keje,kenalah bertanggungjawab pada family...
dulu,byr bil astro masih share ngan housemate tapi skrg aku sndiri...
byr bil astro,bil hp ( 2 plak tu),brdband,bagi duit pada family,saving n the most important are BELI TIKET FLIGHT!!
bab tiket flight,aku tak pernah berkompromi walau berapa pun harga tiketnya...hahahaha,pejam mata aje byr sebab berjumpa ngan family tak boleh dinilai dengan wang ringgit...

bila fikir mcm ni,baru rasa mcm ok sikit walaupun kdg2 aku pening sebab x tahu kemana duit aku mengalir...n satu agi,aku masih dapat menyimpan dengan baik,klu diikutkan aku memang kategori boros sbb masa study xpernah menyimpan walau seposen...so,dah keje kenalah menyimpan,banyak benda nak pikir walaupun nak kawin lambat lagi,tapi kalau jodoh dtg awal,siapa tahu kan??hahahahaha

tapi utk gaji bulan ni,aku tetap runsing...hahahaha,padahal baru kejap tadi rasa ok.
mengurus wang adalah satu perkara yang SUKAR  dibuat sbnrnya,nasib baiklah nafsu shopping aku masih dpt dikawal...tapi errrr aku dah terbeli satu benda on9 baru kejap tadi,kira halal lah ek...hahahaha

apapun,rezeki dari Allah kenalah kita mensyukurinya...banyak ke sikit ke tetap rezeki dari Allah dan kita kenalah pandai menguruskannya.
manusia ni kalau diberi seribu lori duit pun tetap x akan cukup,kata mak aku...
aku sokong!

kembali menulis utk n3 seterusnya...wassalam.

~esok akan keluar ke pekan Dalat,mungkin akan habis beratus jugak utk beli barang,hu3~

0 comments:

 
Copyright © sAat dUka dAn Ria bErsaTU | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in