My New Baby!!!

Tuesday, August 27, 2013

Assalamualaikum...
Alhamdulillah,dapat kembali mengupdate blog dengan rajin sekarang.Hari ni nak share story tentang my new baby.Baby?Mesti terkujat kan dengar,kahwin belum tetiba dah ada baby.Sebenarnya my new baby tu ialah MESIN BASUH lah,ngeh3...

Mesti ramai yang cakap "lah,mesin basuh aje pun",apa yang best sangat kan? sebenarnya meh sini aku nak story,kepada yang belum tahu,aku kan mengajar jauh di pedalaman Sarawak,so kemudahan kat sini kira bersyukur ajelah apa yang ada..sejak dari awal tahun lepas,bab mencuci baju memanglah part yang paling sadis sebab aku kena cuci guna tangan,hu3.memang takde masalah tetapi aku mempunyai masalah kekangan masa..ok,so still sabar n sabar n sabar lagi walaupun kadang2 tak sempat basuh baju untuk seminggu kut,memang naya betul kut.

so,nak dijadikan cerita..last week,aku tak sempat basuh baju selama seminggu,makanya banyaklah collection baju yang tak berbasuh tu..so,aku pun basuhlah,3 baldi besar howkay pakai tangan dan jari jemari I yang lembut ni,hahahaha..serius saat tu,aku membebel sorang-sorang sebab dah tak sanggup lagi..kebetulan geng sebelah umah aku ni ada menyuarakan hasrat beberapa bulan lepas nak beli mesin basuh..so,aku yang masa tu tengah stress giler sebab penat,terus cakap dalam hati :

"aku keluar aje bilik air ni,aku kena gitau Yam aku nak beli mesin basuh!!!"

then,memang keluar2 aje aku dari bilik air terus aku bagitau geng aku yang namanya Yam tu nak beli mesin basuh (dia terngaga kut sebab tetiba aku datang bagitau nak beli mesin basuh)hahahaha

dia on ajelah sebab dah ada support hasrat dia yang terbantut tu..ngeh3,so...last week kan hari gaji,so kebetulan aku memang melepak ke Sibu,jadinya aku ngan Yam decide to beli mesin kat Sibu aje sebab lebih banyak pilihan dan harganya murah..kitorang ushar 2 kedai aje memandangkan masa tu nak berkejar ngan masa..akhirnya setelah difikir susah senang segalanya,kami memilih mesin basuh jenis manual (sebab sekolah aku guna generator)..kalau ikut aku yang kurang rajin ni,aku memang nak beli yang auto aje tapi memandangkan aku nak pakai lama mesin basuh tu,so kenalah fikir yang paling terbaik.

Kitorang beli mesin basuh jenama SHARP dengan harga RM480 aje,agak murahlah sebab kitorang share..jap2,aku nak paste pic my new sweet baby,ngeh3



tadaaaaaaaaa....this is my new baby,gembira giler2 ni tau.apa yang paling penting aku nak share ngan korang ialah camne cara aku nak angkut mesin basuh tu?sebab sekolah aku ni pedalaman,TAKDE JALAN DARAT LANGSUNG...haa,kat sinilah aku nak wish a lot of thanks kat Kak Gayah (pembantu pejabat sekolah aku a.k.a housemate aku)..kak gayah lah yang banyak memudahkan urusan aku n yam untuk membawa pulang baby kami ni..

sebelum kitorang pergi ke Sibu,kitorang ada berbincang bab ni,kebetulan berbincangnya depan Kak Gayah tu,pastu Kak Gayah cakap dia boleh tolong...so,ni details untuk perjalanan my new baby ni:

1) hari Sabtu tu,aku cari kedai mesin basuh,beli then terus suruh tokey kedai hantar mesin ke waf (waf ialah jeti).

2) then,sampai di jeti,angkut mesin basuh ke dalam express boat (yang panjang tu,kalau korang pernah tengok insiden express boat yang tenggelam kat Kapit tu,macam tu lah rupa express ni)...untuk express ni just bayar rm20 sahaja untuk dia hantar ke sekolah aku.

3) express berhenti kat jeti sekolah aku,hantar mesin dan pak guard yang tolong pikul hantar mesin ke umah aku..aku upah ler sikit pak guard ni sebab sudi tolong kan?

4) hari Ahad aku balik,my new baby already at home...hahaha,senang kan?takde guna langsung tenaga aku...

then,malam tu jugak aku dah boleh basuh baju dengan gembira...hahaha,yelah kebiasaannya bila aku balik dari Sibu,confirm2 r banyak baju tak berbasuh,dengan adanya my new baby,semuanya menjadi mudah...sambil basuh baju sambil update blog,ngeh3

oklah,aku rasa sampai sini aje story aku...ada yang nak share story?silakan...jumpa lagi next time,wassalam.

~pssst,aku ambik masa 2 hari nak publish entry ni sebab busy+malas jugak (konon jelah jadi rajin,ngeh3) ~

2 comments:

Dzulkarnain Zulkifri said...
This comment has been removed by the author.
Dzulkarnain Zulkifri said...

Cerita yg menarik.. hehe ngeh3.. ^_^

 
Copyright © sAat dUka dAn Ria bErsaTU | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in