Aktiviti Hujung Minggu Aku

Sunday, October 20, 2013

Assalamualaikum
Kembali semula ke blog bila mempunyai kelapangan,hari ni mood aku rajin sangat2 tau...maybe sebab takde keje sangat dan aku mendapat rehat yang terlalu cukup,tu yang rajin + tersengih mengupdate blog ni,hahahahaha...

Dua hari pada hujung minggu ni rasa syokkkkkkkk sangat2 sebabnya aku berjaya merehatkan diri dengan betul...kelmarin,hari Sabtu kan?so full day kelmarin aku duduk mengadap lappy aje,menyelongkar blog-blog orang dan jugak website berkaitan wedding...uhhh hooo,I'm gonna be B2B??cewahhh,dah pandai plak guna akronim tu sekarang...wallah,hehehe (smiling luas2,^_________________^)
Disebabkan tak nak stress sangat,so I'm just searching for design baju nikah aje,yelah...kalau ikut plan nya,baju nikah aku akan ditempah,maklumlah nikah ni sekali aje seumur hidup insyallah,so nak lah jugak something yang boleh dijadikan sebagai kenangan kan?So,selongkar punya selongkar si google,adalah jugak aku berkenan beberapa design yang quite nice and gojes..actually,aku sangat suka persalinan Farah AF,seriously I'm truly love it!!Tapi love ajelah,buatnya tak tahu lah jadi ke tak kan?ngeh3...bagi aku,baju nikah ni aku nak yang simple but very the gojes..memang kelmarin,itu ajelah yang aku duk selongkar kat internet..bukan setakat blog dan website orang,siap beberapa laman FB photographer pun aku usha sekali,yelah kebiasaannya diorang akan ambik pic baju nikah pengantin kan?alaaaaa....yang selalu kita tengok duk tergantung kat pintu bilik lah,tingkap lah,luar rumah lah and sometimes kat pokok pun ada...jadi dari situ,boleh jugak mencari2 idea yang sesuai dari design-design baju orang kan?

Tapi kan,ada satu pic ni...I think very famous kut sebab if kita taip pasal baju nikah aje,sure pic ni keluar and aku rasa memang pic ni sweet,nice and gojes giler...dis is a pic :

thanks to Google untuk pic ni

Aku rasa memang ramai yang dah tengok pic ni kan?Cantik pengantinnya tambah2 dia punya attire memang awesome...ok,jadi itu adalah aktiviti aku pada hari Sabtu,and aku memang tak bosan bila berkawan dengan Internet...I can go everywhere I want,cewahhhh...

So,hari ni plak Ahad kan?As usual,aktiviti biasa aku macam mengemas umah,cuci pakaian,masak semua tu senang citer kerja2 surirumah semua aku dah setelkan dulu,after done semuanya...baru aku start surfing,kalau aku surfing dulu without buat semua kerja2 surirumah tu makanya jadi tak bersuri lah rumah aku ni...ngeh3,untuk hari ni plak aku hanya menyelongkar blog orang hanya berkaitan trip percutian aje,maklumlah insyallah hujung tahun ni I got 2 trip vacation,seriously rasa tak sabar2 sangat...tu yang sibuk duk mencari info apa yang perlu buat,bawak sepanjang vacation tu nanti..
Sejak bekerjaya ni,aku mula menjadikan melancong atau bercuti sebagai perkara baru dalam hidup aku,tapi tak sampai tahap hobi lagi sebab boleh kopak jugak poket aku kalau dah selalu sangat melancong ni...yelah,sekarang ni kalau aku bercuti aje,cara pergi yang aku pilih ialah dengan menaiki flight...so,lebih sikitlah belanjanya walaupun hari2 aku duk usha tiket murah ke sana sini...bukannya apa,kalau naik flight ni masa yang diambil lebih singkat dan tak menyusahkan diri sendiri,tu yang best..
Back to story,so hari ni memang full day menghabiskan dengan membaca entry2 blogger berkaitan tempat yang bakal aku pergi nanti...

Satu benda aku nak share kan,bercuti ni SANGAT PERLU bagi orang yang bekerja,betul aku cakap..dulu aku tak percaya bila doktor cakap
" You should go somewhere to release tension and relax "

tapi sekarang....yup,yup siap angguk kepala ni haa,aku setuju sangat dengan nasihat doktor tu..bekerja ni rupa-rupanya sangat stress,so memang kita perlukan satu tempat untuk menenangkan jiwa dan otak yang asyik bekerja aje,lagipun apa salahnya memanjakan diri sendiri kan dengan pergi berlibur..memang terapi yang baik kalau memilih bercuti ni sebagai satu cara menenangkan jiwa..tapi kalau bercuti tu sampai terkoyak rabak beg duit termasuk banknya,tu dah namanya berapi jiwa...hahaha,dah tak tenang lagi kalau macam tu...
Apapun,I love hujung minggu ni sebab aku dapat rehat...yelah,hari Rabu sampai Sabtu ni,aku kena g kursus lagi,what a bored thing to do...haishhh,namun itulah tanggungjawab..oklah,aku rasa itu saja yang aku nak share ngan korang,jumpa lagi di next entry if aku berpeluang update apa2...wassalam

~sakit bahagian atas pinggang sebab rusuk belakang aku terpeleot,tak dapat jalan n gerak ngan betul,hu3.....kurang sikit best hujung minggu aku~


0 comments:

 
Copyright © sAat dUka dAn Ria bErsaTU | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in