Rutin yang memenatkan!!!

Monday, February 07, 2011

salam all...ari ni aku mencuri tau,mencuri masa aku yang bernilai seperti berlian...hu3,
ari ni penat sangat2 yang aku rasakan hanya Tuhan saja yang tahu...sebab pagi tadi aku ngan kawan aku dah terlewat nak gi sekolah...kitorang bawak motor siyes laju giler,biasanya 25 minit ke sekolah,ari ni 20 minit aje walaupun jalan jammed nak mampus...hu3

jap2...aku nak gitau jadual hidup aku sejak praktikal nih...hu3

5.45 pagi~aku dah bangun hokey...korang masa tu watpe???sah2 tido agi kan,azan subuh pun tak berkumandang agi tau...hu3
6.45 pagi~dah mula merempit ke sekolah aku yang agak jauh untuk sem nih...gelap giler jalan,orang pun takde sangat...
7.10~sampai ke sekolah...
.
.
.
.
1.40 petang~rempit untuk balik umah...masa ni aku tak suka,sebab masa ni kan office hour rehat...so,korang bayang sendiri r jalannya...hu3
2.15~sampai umah...
.
.
.
.
.12.30 malam~tido

wokeh siap timetable aku,yang dot2 tu aku akan habiskan masa ngan keje2 bisnes aku,buat itu ini n sekarang amat jarang aku tido di siang hari walaupun penat yang teramat n aku pun dah mula ambik supplemen tau untuk badan,nak bagi bertenaga selalu...hu3

ari ni penat,tambah ngan aku banyak kali ngajar anak murid aku yang darjah 4 yang sangat2 susah nak faham division...hu3,aku dah panggil sorang2 jumpa aku n ajar slow2 tau...tapi still cakap..
"teacher,tok pehe..."

*untuk pengetahuan,aku mengajar di kelantan...sila translate sendiri yer...he3

disebabkan penat,balik jer sekolah tadi,lepas sembahyang..terus zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz,siyes lena yang teramat!!!!
sedar2 azan asar...so bangun untuk buat keje balik.

actually,aku nak gitau lah,sape2 yang cakap tugas guru ni senang,tak banyak keje,baik korang pikir 100 kali sebelum cakap...memang kitorang keje separuh hari,tapi yang separuh hari tu full,penuh tau x??kadang2 nak cakap ngan cikgu sebelah pun x sempat...dah balik sekolah,kena tanda buku agi,siapkan itu ini,tu tak termasuk rutin kehidupan harian tau...jadi silalah faham,cikgu pun memenatkan...hu3

ok,lah...aku nak sambung keje wat RPH jap,nak siapkan latihan untuk kuiz anak murid aku esok...doakan aku sentiasa kuat nak hadapi kehidupan sebagai seorang pendidik...

warkah penglipurlara~besar tanggungjawab dan pahala seorang guru,aku harap aku pun tergolong sama...amin.

0 comments:

 
Copyright © sAat dUka dAn Ria bErsaTU | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in