Kecewanya aku......

Saturday, June 25, 2011

Salam all...ntahlah kepada siapa,tapi kalau ada yang mbaca...syukur,ada jugak yg mnjwb salam aku..
skrg tepat jam 12.42 am...aku tengah update stok utk acc fb baru kedai aku...
tapi aku buat dengan semangat yang lebih kurang 10% aje....
di akui membuat satu bisnes online dan barangan yang kita jual sama dengan kebanyakkan kedai menjadikan bisnes kita dalam keadaan malap...

apa yang lebih penting,perkara tu terjadi pada bisnes aku...memang diakui,hari2 ada order yang masuk tapi sale aku sangat lemah...mcm mna lah aku tak kecewa ooiii.
ok,korang bayangkan apa yang aku buat selaku akulah owner,kuli,mengepos barang,layan order,customer,kira stok barang,bungkus barang...
all dis thing i make by myself!!!
so,bila sale tak naik2,ap bnda aku boleh pikir agi selain sedih n kecewa???

ok,korang bayangkan...aku akn order barang,guna duit aku sendiri sampai beratus2 kdg smpai huruf k masuk skali,ngeh3...lepas tu,kena ambik gambar...yelah,nak publishkan pic kat customer kan...nak cakap kat korang,aku ni amatlah susah nak berpuas hati dengan pic2 yang aku ambik,so brape banyak masa aku spend kat situ...
lepas dah ambik gmbar,kena coding each item plak sbb takut tertukar...
after that,kena masuk stok sebab senang nak tau,barang mana yang dah sold out,barang mana yang ada stok agi,brape helai n mcm2 lah...
lepas tu,edit plak gambar...tulis lah sket apa yang penting mcm kod dia n price kan...senang cust tengok nanti...
dah tu,baru boleh upload pic tu...update kat blog,page n acc fb baru kedai...
lepas tu,tunggulah sape2 nak beli...
kalau ada rezeki,adalah yang beli..
kalau x,memang duit aku terbang melayang ajelah...

so,sangat2 sedih kan,kalau segala usaha,pengorbanan masa,tenaga,wang terutamanya terbiar mcm tu aje...
ari tu,tahap ketensionan aku memang down giler kejap smpai aku tak update apa2 kat kedai aku...aku rasa down giler,tengok kedai2 lain,butik2,especially tengok kedai2 yang berjaya kan...seriously memang dasat r....page diorg smpai ber k,k org like...aku punya page just 10k aje...adeiii
kadang2 aku tengok items yang diorg jual sama aje mcm aku,harga plak siyes wei memang mahal giler kadang2 tapi ramai giler org beli...
aku punya material sama aje ngan diorang,harga yang aku bagi jauh lebih murah tapi tak jalan jugak...hu3

apa yang aku nampak,kalau mcm org2 femes jadi model atau owner sesuatu bisnes,cnfirm bisnes tu akan laku...yelah,sume org teruja dengan org2 femes ni kan...
so,korang yang terbaca entry kecewa aku yang ni,silalah bagi cadangan mcm mana nak up kan sale...actually,banyak lagi stok2 yang ada dengan aku,tapi mcm dah x larat nak update,habiskan masa agi sebab semua org mcm tak nampak apa yang update..

kadang2 aku pikir,ada org dengki ke ngan kedai aku,guna2 ke,mandrem ke,apa2 jelah yg mbuatkan org tak berminat nak datang kat kedai aku...hurmmm,penat dah pikir.
kalau ada masa,nantilah aku cuba jumpa ustaz mintak nasihat ke apa ke...hu3

dah lah,kalau korang rasa nak gojes,LIKE r page aku ek...page tu kat sebelah kanan korang tu hah...like aje,hu3..
jumpa agi,papai...

0 comments:

 
Copyright © sAat dUka dAn Ria bErsaTU | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in