Kenape semua orang suka traffik blog naik???

Wednesday, June 22, 2011

Salam all...hari ni aku macam rajin plak nak berblog,sebab???ntah...tangan rajin nak menaip kut...ok,kali ni aku just nak share apa yg selalu aku terpikir tentang blog...as we know,sekarang ni blogger kat malaysia siyesly banyak,dah mcm cendawan tumbuh selepas hujan ribut petir...hahaha,nak melambangkan betapa banyaknya blogger...masing2 aku rasa punya misi,visi dan objektif tersendiri dgn adanya blog masing2...

maybe ada yang nak luahkan perasaan,make blog as a diary (almost like my blog,he3),nak tambah kenalan n ada jugak yg nak jadikan as a sumber pendapatan,....y i say this??
ok,baru2 ni ada seorang femes blogger bertunang....(i think all of u know who's i means,kan??)
lepas tu,dah namanya blogger terkenal,konfem2 r ramai nak tengok pic,video n wat so ever about her...jadinya ada satu aje pic yang sume org dapat tengok,aku tak tau dari sape...then,ramai giler yang buat entry pasal blogger femes nih bertunang sehinggakan blogger tuh siap cakap "guna citer peribadi aku nak naikkan trafik blog masing2??"

so,nampak sangat ramai blogger2 skrg gilerkan trafik smpai sanggup guna hak peribadi orang utk naikkan trafik blog....actually apa yg ada ngan trafik blog?dari mula aku blogging sampai skrg,aku TAK PERNAH tau,TAK PERNAH faham, n TAK PERNAH  nak ambik tau bnda2 mcm tu...maybe ada org nak dpt more earning dr nuffnang kut...tu just pndgn aku,sbb aku sndri xtau apa nuffnang punya fungsi...ok,i admit that blog aku memang ada nuffnang,tu pun sebab ada org yang suggestkan letak benda alah tu...

dulu,aku rajin gak g termenung kat blog Ben Ashaari kan,n pernah aku terbaca gak satu entry dia pasal trafik blog...dia ckp ramai blogger skrg mcm cari publisiti...ntah,aku pun x faham...so,nmpk sangat yang trafik blog adalah penting...kan?

aku takde r publish entry nak ngutuk,ngata mana2 blogger sebab kadang2 aku rsa aku pun mcm cari publisiti,sebab aku buat blog aku ni as my diary...apa aku nk share,nak cakap,nak luah,aku tulis kat sini...sma lah jugak mcm skrg sebab kadang2 fren kat fb aku byk updated status diorg pasal trafik blog...tu yg aku slalu pk,kenape ek??nak glemer?nak duit?nak cri psgn?or what?

tapi actually bagi masing2 punya blog,so ikut suka jelah kan dia nak buat apa ngan blog diorang...memang diakui adalah sgt meyeronokkan,kebabom n kembang semangkuk kalau blog kita jadi ikutan,followers beribu lemon,fren request kat fb,tweeter melambak n sehinggakan org jadikan blog kita as panduan utk blog diorang....sape tak bangga kan??kalau aku,ehhh...kemonnn lah,aku pun nak kalau mcm tu...cumanya jgn jadikan orang lain as a sumthing yang boleh buatkan trafik blog naik...maybe aku pernah buat entry mcm tu,tapi tu maybe masa aku jahil r...huhuhuhu (manusia buat kesilapan kan,nobody is perfect)

so,aku harap adalah antara korang yg baca entry aku yg ni akan fahamkan aku tentang trafik blog,nuffnang n pape yg berkaitan....pssst,dlu kan masa aku baru2 buat blog,aku rajin gak g menggoogle apa tu nuffnang tapi smpai lani satu pun tak pahamm....adeeiii,
so jumpa korang agi next entry...mintak ampun n maaf andai entry kali ni ada yg terasa,bukan niat aku,just nak share apa aku duk pikior selama nih...papai all

salam....

0 comments:

 
Copyright © sAat dUka dAn Ria bErsaTU | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in