Saat Memalukan aku

Wednesday, June 29, 2011

Salam semua...tetiba aku teringat memori hempedu aku nih masa aku terdengar azan tadi...ok,citer ni siyes memalukan aku...tapi sbg pnduan muslimin dan muslimat bersama,aku nak share supaya korang tak malu...huk3
Ok,tahun lepas,aku dah dilantik utk mnjdi MC dlm satu majlis rasmi kitorang n majlis tu diadakan di sebuah sekolah sempena ceramah utk jadi guru cemerlang lah...ok,sememangnya aku dah pernah jdi MC,hik3...tp masa darjah 6 ri tu,syuhhhhh..jgn gitau org tau.
then,sepanjg satu hari majlis tu berlangsung,aku berjaya melaksanakan tugas aku dengan baik...perggg,bangga giler..yelah,sebab aku boleh tunaikan keprcayaan org pada aku kan..
dalam hati masa tu ckp,perghhh...aku terbaik!aku terhebat di alam ini n wat so ever lah dlm hati aku nih...
tapi,tetiba...

hurmmm...tulah,bangga sgt,baru je aku kembang semangkok mee....
satu kesilapan memalukan telah berlaku,n siyes sampai mati,tobat aku ingat...
masa tu,majlis utk sesi pertama dah nak abeh,so mestilah MC akan ckp...
"maka berakhirlah sesi pertama majlis kita ari ni,sebelum kita menutup sesi,marilah kita sama2 membacakan........"

hati berkata : ehhh...kalau nak tutup majlis,baca doa apa tu ek....adeeiii
otak kata : aku lupa r doa apa....ko hentam jelah hati oooi
hati kata :hentam???nak hentam apa?
otak kata : pape aje....
hati : yelah2...ishhh,ko ni tak kan tak ingt lgsg...
otak : nehi hei,tak ingt derr...

n akhirnya mulut manis aku pun dengan lantang dan jelasnya mengungkapkan ayat ni..

"maka berakhirlah sesi pertama majlis kita pada hari ini,sebelum kita menutup sesi ini,marilah sama2 kita membacakan surah al-fatihah"

hakhakhakhak,.....masa tu maka kesemua fren aku termasuk penceramah memandang muka aku yg sangat polos ini....
dah maka tersangat merahlah muka aku masa tu,rasa mcm nak nyorok bawah meja saat tu jugak...
malu giler wei,siap penceramah tu geleng kepala agi...

lepas pd tu,kwn2 aku smua ckp...wei,nape ko ckp surah tu...
ckp lah surah Wal As

dan sampai ari ni,aku sgt mengingati bhwa apabila tamat majlis,surah tu yang boleh di baca...
so,kepada korang semua...ingatlah pesan tok nenek ni bahawa kita kena sentiasa peka dengan semua perkara ek...

pape pun,masa ku tulis entry ni muka aku dah merah,otak dah kata....malu wooii.
tau plak ko malu,masa tu ko x nak perah pikior...adeeei

ok,jumpa lagi...jgn biarkan hidup anda diselubungi kesalahan mcm aku k...
~assalamualaikum...

0 comments:

 
Copyright © sAat dUka dAn Ria bErsaTU | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in