Obses Shopping Di Instagram

Monday, September 02, 2013

Assalamualaikum...
Wahh,ari ni dah Isnin...kebiasaannya aku dilanda monday blues tapi hari ni tak,hehe...alhamdulillah.Baiklah,nak cerita hari ni ialah berkaitan kecanggihan zaman teknologi sehingga di mana-mana sahaja malahan bila-bila masa pun kita boleh shopping kan?tak perlu lagi nak tunggu mall bukak,pastu kena beratur sebab nak membayo lepas tu kena hangkut barang yang diborong tu penuh tangan sampai ke rumah...itu semua,tiada lagi sekarang.

Oklah,disebabkan aku ni seorang yang agak suka shopping,jadinya aku sentiasa mengikuti trend cara bershopping...dulu,masa zaman aku study aku memang dah lama bergiat dalam shopping online memandangkan masa study yang sentiasa busy menyebabkan agak susah nak keluar bershopping..lagipun,masa aku memang banyak depan lappy aje,sah2 r aku guna cara yang mudah untuk bershopping...ngeh3
so,dulu aku menggunakan facebook sebagai mall aku...hahaha,segala jenis kedai aku ushar,banding harga pastu beli..nak membayarnya cuma pakai online banking,pastu tak perlu nak angkut2 barang sebab nanti poslaju yang akan hantarkan depan rumah,senang kan?

Namun begitu,sejak kebelakangan ini,zaman makin canggih lagi sebab kita hanya boleh shopping di Instagram!!Wahhh...serius manusia makin pemalas sekarang.Aku pun sekarang dah makin obses shopping di Ig (nama pendek bagi Instagram). Mana taknya,dulu kalau beli kat fb,kena inbox owner dia,pastu tunggu dia reply...kalau dia x on fb,makanya lamalah kena tunggu reply tu...tapi bila shopping di Ig,lagi senang kut...just komen kat pic terus,then owner akan trus suruh kita Whatsapp,hah...satu lagi medium komunikasi yang tidak menggunakan duit..lepas dah whatsapp,apa lagi segala detail akan terus dibuat tanpa menggunakan duit mahupun kredit...yelah,just pakai wifi aje..dah tu,pembayaran boleh dibuat macam biasa,memang senang giler...lagi2 zaman sekarang yang tak perlu lagi nak bawak ke hulur ke hilir lappy,sebab dah berlambak smartphone kat pasaran sekarang..

Macam aku sekarang dah memang tahap obses dah sebab bila aku on phone,benda pertama aku akan buka ialah Ig then ushar lah segala macam kedai kat situ..pastu komen,n whatsapp aje owner kedai..tak sampai seminggu,barang pun tercongok sampai depan mata..apapun,aku amat bersyukur walaupun aku berada di pedalaman tapi aku masih boleh shopping macam biasa,hehehe...yelah sebab kat sekolah aku ni,line telefon masih baik dan alhamdulillah line internet pun ok,anytime boleh shopping...ngeh3
setakat sekarang dah banyak jugak baju,kasut,beg,tudung yang aku shopping kat Ig,sebab bagi aku shopping di Ig lebih mudah..dan apabila kita mula bergiat ngan shopping secara Ig ni,maka arkib phone akan penuhlah dengan segala koleksi gambar yang nak dibeli tu,hehehe...tak caya?just tengok screenshot hp aku ni...


see this...memang sah,hp akan penuh macam ni,ngeh3...

apapun,bila bershopping di Ig ni,kita kenalah berhati-hati jugak sebab kadang2 kita tak tahu sama ada orang tu betul2 serius jual barang atau tak...cara nak tahu sama ada orang yang jual tu betul atau tak,kebiasaannya diorang akan post pic customer diorang siap tag nama lagi,so dari situ kita tau diorang adalah penjual yang serious,bukan serious buyer aje yang ada...serious seller pun ada jugak tau,hehehe

oklah,aku rasa sampai sini sahaja entry aku untuk hari ni,sebelum noktahkan this entry,nak paste dulu gambar aku yang syok sangat berIg sampaikan boleh buat pose macam ni...


boleh end the story,jumpa lagi...wassalam

~kalau aku mampu,malam ni aku nak stay up semata-mata nak tengok citer Rosalinda kat TV9,ngeh3...itupun kalau mampu r,hahaha ~

0 comments:

 
Copyright © sAat dUka dAn Ria bErsaTU | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in