Tugas Berat Untuk 2016

Thursday, December 31, 2015

Assalamualaikum...
Fuhhh,entry terakhir di tahun 2015 ni. Minggu ni minggu sibuk aku bermula dah. Sekolah punya meeting and segala macam agenda dah mula berjalan balik,makanya kaki tangan pun mulalah bekerja semula.

Untuk tugas dan jawatan aku for 2016,alhamdulillah semakin berat. Bersyukur lah kan sekurang-kurangnya ada jugak kerja dan aku selalu fikir setiap tahun gaji makin naik,so mestilah kerja pun makin berat. 2016 sangat mencabar sebabnya aku ditugaskan untuk menjadi Penyelaras UPSR 2016 termasuk guru kelas Tahun 6 jugak. Ermmm...walaupun aku dah ada pengalaman sebelum ni tapi kali ni sangat berbeza sebabnya aku mengajar subjek Bahasa Inggeris. Kalau tahun 2013 dulu,aku ajar Matematik tapi kali ni sangatlah berbeda.

Jawatan khas aku masih sama iaitu guru SPBT (buku teks),jawatan yang selalu bergaduh ngan pembekal,main ngan cop and stamp pad,tulis-tulis nombor...tapi enjoy ajelah kan. Misi aku untuk 2016 sebenarnya nak ceriakan bilik SPBT aku tu tapi dah jadi berdouble lah pulak sebab kena hias kelas sekali. Lets pecahkan otak nak cari tema and design untuk kelas Tahun 6 plak. Apapun aku berdoa dan berharap aku tabah menghadapi 2016 yang aku tahu penuh dengan suka duka nanti.

Disebabkan kerja dan tugasan aku yang makin melambak,maka aku dah berjaya setelkan mana-mana kerja like lengkapkan buku RPH,siapkan RPT dan benda-benda wajib lah kiranya. Tak nak bagi rushing and serabut kepala kalau asyik hold aje. Untuk 2016,aku memilih tema chevron dan owl untuk hiasan aku. Harap-harap aku akan semakin rajin jugak. Alhamdulillah untuk 2015,usaha aku menghias kelas dalam keadaan sarat hari tu berbaloi jugak sebab sekolah anugerahkan aku benda ini.

Dapatlah seketul hamper dan almost items kat hamper semua dah selamat masuk perut hubby aku,hehehehe..

Aku harapkan jugak kepada followers dan pembaca blog aku ni akan terus sukses pada tahun 2016 dan ingatlah semakin matang umur kita,ujian yang Allah berikan jugak semakin berat. Namun ia hanya sebagai peringatan yang Allah rindu dan sayangkan kita.

Akhir kalam,jom bersemangat untuk tahun baru dan tunaikan mana-mana azam yang tak tercapai lagi tu. Aku dah bak tidur ni,esok ada gotong-royong kut kat sekolah. Minggu ni straight aku bersekolah. Aku rasa ramai golongan cikgu-cikgi dah mula bekerja macam aku.hehehehe

Jumpa lagi tahun depan,wassalam.



1 comments:

Unknown said...

Ajor bi ke.math ajor x..

 
Copyright © sAat dUka dAn Ria bErsaTU | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in