Perempuan dan Wardrobe

Friday, April 19, 2013

Assalamualaikum...
Lost untuk beberapa hari,bukan sebab malas nak update tapi mood blogging lari kejap...actually,entry ni dah siap tapi aku tak publish aje...konon-konon nak peram lah,mana tau jadi mempelam....hahahaha,takde kena mengena langsung kan?

Ari ni topik yang aku pilih ialah WARDROBE!!Kalau bercakap pasal perempuan,mesti tak lepas dari wardrobe kan?yelah,dah namanya perempuan...mestilah tak lari dari pakaian yang serba kaler ada,warna pastel lah,warna striking lah,colour blocking lah...hu3,semua jenis kaler nak ada...tambah lagi ngan tudung yang pelbagai corak,bentuk,warna dan sudah semestinya perlu mengikut trend...tribal lah,leopard lah,halfmoon lah,full moon lah,ehhh ada ke?dah macam ala-ala twilight dah ni,hahahaha
tu belum lagi termasuk kasut,seluar,segala jenis maxi dress,peplum,palazo,skirt,dress,handbag,aksesori...opsss tidak terlupa mekap yang vogue segala bagai.
fuhhh...memang penuh satu rumah nih.

jadi,kat mana nak sumbat segala jenis barang yang aku sebut tadi tu...bukan satu dua,tapi bertimbun haaa...dats why perempuan sangat memerlukan wardbrobe..aku sendiri pun ada wardrobe,kalau tak memang tak tahu nak simpan kat mana segala macam benda tu...yelah,bila nampak aje maxi dress cantik,terus laju-laju isi order form...nampak aje baju kurung yang sweet (ohh aku sangat suka sopink baju kurung sekarang,jangan tak tahu yer), terus cepat-cepat submit email...nampak yang gojes-mojes,terus pantas order...camno?
apapun,wardrobe sangat penting sebab kita boleh arrangekan our items more teratur dan senang nak diambil kan? just like this...awesome right?


nice kan?sebab tu wardrobe tu penting...dan aku percaya kadangkala seorang perempuan bukan hanya ada 1 wardrobe malahan ada satu bilik yang full with wardrobe...jangan bayangkan berapa banyak baju yang dia ada tapi bayangkan berapa banyak duit yang telah dihabiskan...hehehehe
apapun,segalanya bergantung kepada diri sendiri sebab nak buat wardrobe nih bukannya murah,based on my experience...aku pernah buat wardrobe end of last year and yang bestnya wardrobe tu kita boleh design sendiri tau...nak buat macam mana,pintu dia,tinggi,lebar dan termasuklah warnanya...dah design segala bagai,baru runding harga ngan tokey kedai yang korang nak tempah...bab harganya boleh tahan melayang jugak duit aku,hu3...yelah,sah-sahlah regenya bukan sekupang dua,mau k k jugak...hu3
apapun,kita akan rasa puas hati sebab segala items dapat disusun dengan baik sekali...ngeh3
wahh gitu....

tapi ada jugak perempuan yang ada wardrobe tapi tak tahu menyusun dengan baik,ohhh so sadis...just look this!!


sampai tak tahu camne lagi nak cari segala pakaian yang nak...hadooi,rajin-rajinkanlah diri anda wahai wanita...maybe perlu ambik bibik kut,hahahaha
tapi sepatutnya dah beli besar gedabak punya wardrobe,susunlah elok-elok supaya segala kemas,tak cepat berkedut dan mudah untuk digapai...
tapi kan aku rasa selain daripada artis,sah-sah cikgu pun memerlukan wardrobe tau...yelah,dah hari-hari kena pakai baju kurung,tak kan lah nak ulang baju sama seminggu dua kali??berdasarkan pemerhatian aku pada insan-insan yang bergelar guru yang berada dalam family aku lah,baju diorang g ngajar tersangatlah banyak dan pelbagai jenis pattern corak irama...haaaaaa,memang full lah satu almari..aku sendiri pun walaupun berada di pedalaman,tapi almari baju aku JUST ada 30 pasang baju kurung aje,hu3...aku bajet cukup untuk satu bulan tanpa berulang...hu3 (just lah sangat kan?)
hahahaha,berlagak dan riak nampaknya di situ...
tu aku yang berada di pedalaman,macam mana plak dengan guru-guru yang berada di luar bandar??bandar??tak dapat bayangkan..tapi bukan semua guru macam tu tau,sebab ada yang jenis low profile aje...semuanya bergantung pada diri sendiri lah kan?

apapun,bukan hanya artis,guru malahan aku rasakan semua perempuan ada wardrobenya yang tersendiri...walau tak besar atau apa sahaja saiznya,namun itulah wardrobe yang menempatkan segala keperluan harian dan barangan kesayangan kita kan?

opps,sebelum terlupa...teringat seorang member yang betul-betul menjaga kekemasan wardrobenya sampaikan bila buka aje pintu wardrobenya,kita akan jumpa sign-sign macam ni...

hahahahahahahahaha,gelak panjang-panjang and puas-puas dulu...memang tersangat melampau bagi aku...tapi semuanya mengikut diri masing-masing lah kan?selagi tak menyusahkan orang,buat ajelah...

oleh itu,walau bagaimana rupa bentuk pun wardrobe kita,lets gantung board ni macam ni yer...


jumpa lagi entry akan datang,wassalam

~ hujung minggu dah datang,dan kali ni aku memilih untuk memerap tanpa keluar langsung dari sekolah...should i will be ok??nanti aku story yer...hu3~







0 comments:

 
Copyright © sAat dUka dAn Ria bErsaTU | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in