Spa Untuk Diri Sendiri....suka!suka!suka!

Wednesday, April 03, 2013

Assalamualaikum semua...
Rajin x aku kembali mengupdate blog kesayangan aku ni?
sebenarnya ari ni aku nak share pasal SPA!!!
bukan Suruhanjaya Perkhidmatan Awam tau,yang tu xde kena mengena ngan hidup aku...hehehe
ini adalah kisah seorang perempuan yang jakun apabila ke spa...hak3,aku lah tu.

Kisahnya sebenarnya mcm ni,pada hari Ahad yang lalu,aku selamat tiba di Sibu Airport dan terus bergerak ke bandar Sibu untuk check in hotel n ambik kereta aku ( i already has my own car tau!!)...pastu agak rushing and kelam kabut jugak lah + aku penat tersangat masa tuh...
so,disebabkan aku malas nak shopping barang keperluan diri n hidup esoknya,so aku decide utk ke Star Megamall aje untuk shopping barang yang perlu lah...disebabkan aku ni berkaki wedges yang berinci 4cm so,kaki aku terasa amat letih...nasib baik aku tak terpelecok kat mana2...

lepas aku sumbat semua barang yang dibeli dalam bonet kereta,tetiba!!!
haaa...hambik ko,tanda seru tu...aku ternampak spa kut,hati rasa mcm dikuis2 utk ke sana...(ada plak hati dikuis kan?mcm ayam aje...)
jap2 aku paste kan sebijik gambar dulu jap,bagi korang yang terbaca entry aku ni clear sikit...whupps,aku tak kisah korang cakap bahasa Melayu aku teruk sbb tahun ni aku tak jadi cikgu BM dah howkay..


this is a place... Emperor Reflexology Centre.

so,aku pun tengoklah perkhidmatan yang dia sediakan...ada urutan kaki,urutan badan dan urutan leher n bahu...pastu dia punya receptionist tu nampak aku then terus meramahkan diri tanya aku nak try yang mna...pastu aku pun ushar lah harga dulu kan,mana tau mahal ke sebab tempat dia nampak agak ekslusif gak...n paling bestnya masa tu dia tengah buat SALE!!!!

ok,nampak sangat aku memang melangkah dengan kaki kanan...hahaha,aku just nak buat urutan kaki aje memandangkan kaki aku tersangat amat lenguh n letih...yelah,banyak betul berjalan n drive lagi,kesian my kaki tau...gediks.
harga asal untuk urutan kaki ialah RM37 n untuk sale hanya RM22 selama 40 minit...quite nice kan??so,aku pun book lah dulu sebab dia cakap dah full time tu...aku pun tunggu selama 30 minit for my turn,walaupun agak lama tapi x terasa langsung,ini serius...(dengan nada wonderpets)

sebab aku sibuk layan internet kat hp,bila smpai turn aku...masa tu pukul 4.30pm,n for info aku memang request girl untuk buat urutan kaki aku...n memang perkhidmatan diorang terbaik,diorang ok aje n dengan senyuman memenuhi permintaan aku...

ok,mula2 girl yang urut aku tu suruh aku rendam kaki dalam air suam,sambil aku rendam kaki...dia urut leher n bahu,siyesly rasa sangat bestttttttttttt sebab aku x pernah suruh org urut...

lepas dalam 5 minit dia urut,then dia suruh aku duduk kat kerusi yang empuk n best giler serta selesa n dia pun mulalah ambik krim untuk mulakan urutan...n yang bestnya disediakan juga teh herba cina n tembikai susu untuk pelanggan serta tv yang terpasang depan mata dengan penghawa dingin yang menyelubungi suasana...agak2 apa aku rasa masa tu??
haaa.....betul!!!! rasa mcm ni...



masa tu kan,memang kadang2 agak kuat n sakit org tu urut tapi rasa sangat selesa,aku memang pejam mata terus...kadang2 buka jugak mata,sebabnya untuk ngap tembikai susu yang disediakan tu...hahahaha

masa urutan selama 40 minit sangatlah terasa cepat berlalu n kaki pun rasa best giler n ringan...after done 40 minit tu,aku pun buatlah pembayaran...then trus laju2 ambik kete,drive n balik hotel...sebabnya aku rasa sangat mengantuk n bayangkan aku balik aje hotel pada jam 7 petang terus tidur x sedar dunia smpai kul 2 pagi baru aku sedar tanpa menutup lampu,tanpa off tv,tanpa buang lens,tanpa cuci mekap...

apapun, i like spa so much....n spa is my new feberet place now,hik3..
last aku g spa masa aku umur 18 tahun,masa tu buat sauna,facial n ntah pape agi...
after dis,i want to find a nice n comfortable spa for pampered myself...

oklah,dah berjela aku menaip nih...apapun,as a girl,kita kena rajin2lah menjaga diri n kesihatan also kecantikan to become a confident woman infront others...jumpa lagi,
wassalam

~baru aje nak start mengushar gym utk fit kan body,sekali Encik Dia dah warning n said no gym for me,just skipping and jogging....huk3,takpelah,after kawin..aku paksa dia beli treadmill kat umah nanti,hak3~

0 comments:

 
Copyright © sAat dUka dAn Ria bErsaTU | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in