Hari Ini Hari Khamis........

Thursday, October 28, 2010

kabare all?ari ni perut aku tak sihat sket...hu3
so,mood pun agak kureng....hu3

sbnrnya psl smlm yg aku nk share sumthing ngn korang smua ialah psl cara memotong kuku....bukannya apa,sblm nih aku ad trtengok cara sesetengah org memotong kuku,ank murid aku pun sebhgian drpd yg aku tgk jugak tau...
kebnyakkan cara memotong kuku adalah tak mgikut cara Islam.

aku tahu sesetgh org dh tau tntg perkara nih,tapi aku nk share jelah ngn korang2 yg mybe ad yg xtahu...
ok,sbnrnya cara potong kuku tangan yg baik dan mgikut kaedah Islam ialah dimulakan dengan memotong kuku jari telunjuk tangan kanan dulu,then trus ke jari hantu kanan smpai jari kelingking korang....

dh siap tuh,potong kuku jari tangan kiri pulak dimulai dgn jari kelingking,jari manis smpailah ibu jari tangan kiri....
lastttttttttttt sekali,bru korang potong kuku ibu jari belah kanan....
haaa,2 jelah yg aku nk share ngn korang,dh lma sbnrnya nk ckp tp kdg2 otak slalu buat2 lupa...hehehehe
buat yg dh tahu,hrp bleh sebarkan sbb apa slhnya sbg org Islam kita ikut cra yg btul n bleh dpt pahala....
sbnrnya,dlu pun aku slh gak tp lps aku trbca satu buku motivasi tntg wanita,bru aku sedar n buat prubahan....apapun hope info kali ni dpt tlg korang tmbh pgthuan,hehehehehe....

oklah,aku mls nk taip pnjg2 ari ni,perut tak mberi keizinan lah...huhuhu,sbr jelah kan,dugaan Tuhan...sekian,bye2..
salam sinchi sinchan....

~mood ari nih : adehhhh....adehhhh,sakitnya peyut~

0 comments:

 
Copyright © sAat dUka dAn Ria bErsaTU | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in