kIsAh SeOrAnG gUrU.....

Thursday, October 07, 2010

Guru adalah insan yang brtanggungjwb mendidik dan membentuk seorang insan menjdi yg trbaik dlm kehidupan mereka....
namun begitu,mengapa saat kita sudah menjelang dewasa,jasa dan pgorbanan guru seakan dilupakan???

ikuti kisah seorang guru......

Episod 1 :

Di sebuah bndar yg sgt sibuk dan pnuh knderaan,tiba2 terlihat seorang pak cik tua yg nk lintas jalan....nmun tiada sorg pun yg nk tolong pak cik 2 melintas,mklum r dunia dh maju,zmn dh brubh...mnusia pun mkin lupa nilai perikemanusiaan...tiba2,dikala pak cik tua 2 sedang cuba melintas....

Pemuda : ooi org tua,mata buta ke???ko tak nmpk jln ni pnuh keta...ni keta berenjin,bukan keta lembu bleh stop2 bila ko lintas...apa punya orang tua daaaa..

Pak cik : maafkan pak cik nak...pak cik dh tua,jln pun lmbt2...

tiba2,pemuda 2 bermonolog sendiri...

Pemuda : mcm ak kenal pak cik nih...tapi di mana yer????? konpius ak...hu3
haaa....
................................................................................................................................................................

sbnrnya pemuda 2 nma dia Zhafriq,dia ni biasalah anak bndar,ehh...slh2,budak bndar,mna nk tau hormat orang tua nih....so,ikuti lg smbgn cter nih...

Zhafriq : bro,ko tau x sape pak cik yg terkedek2 lintas jln td???ak bru ingt r sape dia...ptut mcm familiar dlm hidup aku jer....

Razman (kwn dia daaa) : sape bro?aku mls nk men teka teki ngn ko nih...cter jelah sape dia?

Zhafriq : dia 2 cikgu ak msa sek ren,kira mcm baik gak r ngn family ak...tp ak mls plak nk tolong2 td,mklum r dia dh tua...karang klu awek2 tepi jln tgk,tak best r...msti diorg ckp bapak dia kut...malu r beb!

Razman  : ohhh....cikgu ko?hurmm...btul gak kan,msti nanti buat malu jer klu g tlg2...ishh,zmn skrg nih,org mcm tuh,hntr umah org tua jelah...takde nya nk nyusahkan orang mcm td...

Zhafriq : ak stuju ngn ko...hahahahahahaha,minum jom!
..............................................................................................................................................................

ad gak mnusia mcm nih,well continue the story...

p/s : mlm nih ak smbg cter nih...masa skrg agk trbts...




2 comments:

sharimie said...

nice blog.... usaha agy =)

unahusna said...

thnks a lot...

 
Copyright © sAat dUka dAn Ria bErsaTU | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in