Buat Mereka Yang Berada Di Pedalaman...

Tuesday, May 15, 2012

Assalamualaikum...
Hari ni hari yang biasa2 aje untuk aku...apa yang WAJIB utk aku buat ialah mengira/menghitung hari untuk pulang ke rumah...dah x sabar rasanya,duk kat sekolah ni hati aku tak berapa bahagia n gembira,takde kawan yang boleh buat sembang memandangkan aku mcm melukut di tepi gantang aje...cikgu2 sekolah aku plak majoriti dari Sabah n Sarawak,so memang bahasa diorang aku tak brape faham...memang aku ada jugak belajar,tapi lama2 aku bosanlah sebab diorang mcm tak consider ngan aku yang x brape nak faham...
apapun,aku "suka" hidup aku keseorangan mcm ni....hanya bergerak tanpa banyak bercakap,hu3...

ok,apa yang aku nak share malam ni ialah sejenis losyen yang sgt baik untuk sesiapa yang nak masuk dalam hutan atau guru-guru yang mengajar di pedalaman mcm aku ni..
jap2 aku paste gambar...


nilah losyennya...Gamat Body Losyen.sangat2 bagus sebabnya kan,masa aku mula2 duk di pedalaman Sarawak ni,terlalu banyak serangga yang sangat kecik suka duk menggigit aku..apa ntah nama serangga tu,dia sgt2 kecik,lagi kecik daripada semut tapi apabila dia gigit,sangat2 sangat2 gatal n kesannya akan ada bengkak merah n kalau korang garu lagi,dia akan tinggalkan parut hitam yang x comel langsung...hu3

so,dh mcm2 aku try buat...sembur rikset lah (main hentam aje aku eja),tukar cadar,tepuk2 tilam aku tapi masih sama...last2 aku cuba tanya kawan2 aku yang stay sama tempat ngan aku ni,cumanya diorang luar bandar bukan pedalaman...so,dia suggestkan aku losyen ni,apa yang best kawan aku tu sanggup tolong aku belikan losyen ni...harga dia RM14 untuk harga member,harga sebenar aku xtau...

lepas aje aku dapat losyen,setiap malam wajib aku pakai kat lengan n tangan,alhamdulillah aku takde masalah lagi bila nak tido,lena aje...
so,aku nak suggestkan korang losyen ni lah...sangat membantu,dia xde bau n cepat menyerap dalam kulit..

hari ni,ini aje aku nak share ngan korang...tadi petang aku ada latihan nyanyian utk Hari Guru esok...rsa mcm xde maknanya aje Hari Guru aku tahun ni...hu3
aku nak g tido lah,update blog smbil duk dgr citer Mami Jarum Junior kat astro...ak tak tengok pun just dgr aje sbb aku sibuk nak update benda alah ni haa...
oklah,smpai sini aje..
wassalam.

notakaki : aku asyik menggaru kepala aje dari tadi,act bukan dari tadi sejak 2 hari lepas lagi...sebabnya??skrg aku dah stat guna air sungai utk mndi,basuh baju n dll...tu yg gatal kepala ni,sblm ni aku guna air hujan...skrg musim panas,hujan dh x turun,so air dalam tangki yang menadah hujan habislah...hu3,nasib guru pedalaman.

0 comments:

 
Copyright © sAat dUka dAn Ria bErsaTU | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in