Rindu Pada Diari

Wednesday, May 02, 2012

Assalamualaikum....
Rasa macam lama x update sejak aku pulang bercuti ke Semenanjung ari tu...memang lama pun sebab aku sangat terkejut tengok blogger dah berubah wajah...siap tercari2 plak kat mana nak post entry...sungguh teruk.

Hari ni tetiba rasa nak menulis sesuatu di sini...sebab jiwa aku tak tenteram sekarang,nak luahkan pada orang...dah xde sape lagi sudi mendengar,hanya mengadu pada Allah..walaupun kita tak tahu sama ada doa kita akan dimakbulkan-NYA tetapi percayalah Allah Maha Mendengar....aku cakap sebab sejak aku dicampakkan ke sini,semua urusan aku dipermudahkan Allah walaupun kehidupan kat sini aku rasa macam hidup di zaman 70-an dulu..

malam ni aku rasa rindu nak menulis dalam diari tentang segala masalah dan perasaan aku...aku dah berhenti menulis diari sejak usia 18 tahun sebab pada usia tu,dah ada sum1 yang akan selalu mendengar masalah n perasaan aku...tapi sekarang sum1 tu terlalu buzy sampai aku rasa macam dia dah x punya masa untuk aku lagi...tinggallah aku sendiri memendam segala masalah....nak bagitau parents aku,aku rasa aku dah TERLALU BANYAK merisaukan hati mereka...so,just pendam buat jadi pekasam,harap2 x meletuplah...hu3

Diari ni sangat best bagi aku sebab kita boleh tulis apa saja yang kita nak...kalau marah,siap tulis tekan2 lagi pen tu+lukis gambar kartun ngan tanduk agi...kalau suka,lukis smile besau2...itulah hobi aku dulu. aku dah berkecimpung dalam menulis diari ni sejak umur 9 tahun lagi...segala mak nenek bagai aku tulis dalam tu...aku ingat lagi,masa aku umur 9 tahun,aku akan tulis nama-nama perempuan yang aku rasa pelik dan cantik...hahahaha,so childish but very enjoy...
sumbernya??bila aku tengok tv,pastu bila citer dah abeh mesti akan keluar nama2 orang yang menjayakan,membantu penghasilan citer tu kan,so mna2 nama yang comel,aku akan salin dalam diari...penuh jugak diari aku dulu ngan nama-nama perempuan...kadang2 aku suka reka nama sendiri,yang berbelit2 plak tu...hik3

itulah zaman kanak-kanak yang semuanya indah...kini tak lagi,hurmmmmmmmmm
susah aku nak ceritakan perasaan aku...bukan aku tak menerima takdir yang Allah tetapkan buat aku tapi hati,jiwa n diri aku sendiri susah nak menghadapi kehidupan yang amat jauh berbeza di sini...tahun 2012 ni banyak mengajar aku untuk hidup tanpa perasaan,maksudnya aku kena abaikan perasaan marah,sedih,kecewa,gembira n segala2 supaya aku masih ada kekuatan untuk meneruskan hidup kat sini...
ntah lah sampai bila aku akan jadi macam ni...kegembiraan aku hanya ada di sana,di rumah aku,di Terengganu...here??nothing can make me happy...
i just smile because of i should smile n my smiles are always not from my heart....

nota kaki : aku rindu rumah,i just want to go back...Ya Allah,tolonglah aku...



0 comments:

 
Copyright © sAat dUka dAn Ria bErsaTU | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in