Yang Mana Satu?

Sunday, May 13, 2012

Assalamualaikum semua...
Hari ni datang lagi,alhamdulillah masih dipanjangkan umur untuk melihat keindahan ciptaan Allah...

baiklah,hari ni aku just nak meluahkan kebuntuan aku aje..bukan buntu apa pun,just perihal gadjet...mesti korang akan cakap,alah...beli ajelah mana2,tu pun nak kecoh..
sebenarnya skrg aku tgh pikir nak beli apa yang terbaik untuk aku..
mcm ni,skrg aku rasa aku amat memerlukan kamera yang mempunyai pixel yang baik supaya aku dapat ambik gambar dgn jelas n yang penting kamera tu dapat zoom dgn baik...aku bukan verangan2 nak beli DSLR sbb aku x berapa minat kamera yang besar gedabak ngan lens yang panjang,bukan apa...aku kan duk pedalaman,bwk benda2 yang rumit agak menyusahkan sikit...

sekarang dalam kepala aku,aku tengah pikir sama ada nak beli Samsung Galaxy Note,Samsung Galaxy Tab ataupun kamera biasa aje...aku bukan sngaja nak beli hp yang canggih-manggih tapi aku rasa senang sikit if hp tu ada kamera yang baik mcm Note...tapi sumtimes aku terpikir gak,nak buat apa lagi aku beli hp...aku dah ada 2 hp skrg n alhamdulillah,dua2 memberikan sumbangan yang baik utk aku...utk apa2 gambar yang nak diupload dlm blog ni,aku just gunakan Nokia E5 kesayangan aku aje...walaupun hp aku ni xde game n tak boleh ambik gambar dgn banyak n kebanyakkan gambar agak kurang berkualiti,tp dialah yang sentiasa bersama-sama aku...lagipun hp tu hadiah dr bapak aku sempena bufday aku yang ke-23 tahun lepas..tu yang aku syg sgt2 tu..

so,mana yang terbaik yer?dah puas aku pikir,kadang2 aku rsa baik aku beli Galaxy Tab aje..dia pun ok,boleh ambik gambar n dpt call jugak...
bila aku pikir2 lagi...Note dan Tab,dua2 memerlukan satu kos yang melebihi 1k n mungkin boleh sampai 2k...tak kan aku nak habiskan duit gaji aku mcm tu aje,memang boleh aje kalau aku nak beli tapi bila dah keje,kita akan lebih mghargai duit hasil titik peluh kita sendiri n kita akan banyak berkira n berjimat supaya dapat saving dgn banyak...memang duit tak boleh bwk sampai mati tapi saving pun sgt penting...

last2,aku pikir baik aku beli kamera aje...kamera beru rm500-rm600,ok lah tu..tapi bila pk keflexsibilitinya plak,rasa mcm serabut aje...nak g mana2,bwk hp lagi...dahlah hp aku ada 2,pastu bwk kamera lagi,pastu bwk itu lagi ini lagi...berat lah beg,hu3

so,apa yang terbaik yer?aku dah banyak kali buat research psl Note n Tab ni,ada pro n kontra masing2 n aku dah banyak baca komen2 orang yg guna...so far both of them are okay..so,kpd sape2 yang tetiba terbaca entry aku yang ni,plislah bg cadangan utk aku...
tapi sebenarnya aku amat menyukai n menggilai Samsung Galaxy Note...wlaupun aku gilakannya,tapi takdelah aku tahap obses nak memiliki...setakat ni,aku masih mempunyai kesabaran yang tinggi...hehehehe

hurmm,ntahlah...rasa mcm baik aku beli kamera aje kut,arghhh...serabut!!ntahlah nak beli yang mana,tunggu 25 mei ni...aku balik semenanjung n tgklah apa yang aku beli...
wow...cakap psl balik semenanjung,rasa tak sbr2 sgt sbb bufday aku bulan lepas n ada banyak hadiah yang diberikan utk aku...yang paling best ada 2.
satu,ayah aku hadiahkan Blackberry untuk aku...wlaupun hp BB merupakan idaman aku dulu,tp sejak aku verangan2 nak Note,impian utk memiliki BB mcm hilang tp tetiba bapak aku hadiahkan aku BB...i loike!thanks ayah...

n satu lagi hadiah,insyallah akan tiba hujung bulan ni...
tapi walaupun aku dpt mcm2,aku x rasa terlalu happy sebab kebahagian,ketenangan n kegembiraan aku hanyalah bila aku dapat berkhidmat kepada keluarga aku,dapat sentiasa bersama-sama diorang di BUMI SEMENANJUNG!!
bukan aku tak redha bertugas di Sarawak ni...tpi jiwa aku kosong n hilang,aku takde kawan,takde sesiapa di sisi,just me n myself...
semoga Allah memakbulkan doa aku untuk bertugas di Semenanjung...
wassalam...

notakaki : nak sambung maraton Boboiboy lah...smlm dah maraton smpai episod 11 aje,ari ni kena sambung sbb musim kedua nak start 27 mei ni...childish kan aku?hehehe...ada aku kisah? ^_______^

0 comments:

 
Copyright © sAat dUka dAn Ria bErsaTU | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in