AdaT,GaDis,SopAN....perLu beRsatu???

Sunday, November 14, 2010

salam semua....ari ni mcm biasa aku sdg mghbiskan sisa2 waktu utk study last paper sok...takde apa sgt yg aku nk share cumanya aku terasa rindu pd blog nan satu nih...biasalah kan apabila kita syg msti kita akan ingt,rnd n kdg2 smpai angau aje...he3

lagi satu yg menambahkan kgembiraan aku bila ari ni dh smpai shawl yg aku order...wowowowo,so gojes girl...(cehh,mentang2 page aku nma gojes..sgala bgai gojes ek),hehehehe


cewahh...tetiba terjengoh kuar gmbr aku...hehehehe,sbnrnya ni gmbr smlm masa aku g knduri kwin jiran kt tman umah aku nih...ni first time aku mkn knduri kt kelantan,nk jgk rsa suasananya kan???hurmm...g knduri tnpa kehadiran mak aku adalah ssuatu yg plik terjadi dlm hdup aku sbnrnya sbb sblm nih,aku sgt suka ikut bontot mak aku...mak ak mkn,aku ikut...mak ak g bsuh tgn,aku ikut...mak aku nek ats umah pgntin,aku ikut...sgala2 aku ikut n one important thing is ak tak pernah "salam kokok"...hikhikhik

korang tau apa mksd dia???alah...klu kita slm ngn mak pengantin pmpuan,biasanya kita akan bg duit kan...haa,bnda 2 lah salam kokok..slalunya mak aku yg akn wt sbb dia mwakili aku lah kan tp smlm aku ngn kwn2 duk gduh2 sbb sume tanak salam kokok...hu3,kejap sruh org ni kejap sruh org tu...he3,last2 kwn aku yg pling bongsu kena...hikhikhik (kesian ko tin sbb kna buli ngn kitorg)

kitorg pun terkdek2 jln g sna,malu gler sbb sume org pndang dgn mulut ternganga n mata yg tak berkelip...hehehe(korang nih jgn caya,sah2 ni hiperbola),lps mkn2 dgn menjilat jari sbb tuan umah sdiakan TEMPOYAK...hu3,ak mmg gian tempoyak sbb sedap,lantak lah org nk ckp busuk ke,tak best ke...yg pnting mulut aku yg telan...hehehehehe

bila time dh abeh mkn,mksdnya time salam kokok mkin mghampiri...so,ak dgn muka slamber tnya mak cik duk sblh aku...ehem ehem...

dgn sopan dan lemah lembut,hikhikhik "mak cik,majlis ni kesyukuran ke sambut menantu???"

mak cik 2 pun jwb "ntah lah...mak cik rsa majlis ni kesyukuran smbut menantu"...

ohh...aku pun agk2 selenge fhm bhwa ni mjlis kesyukuran n aku rsa takde slm kokok 2...sbb biasanya majlis kesyukuran adalah majlis meraikan tetamu n mknn yg dihidang adalah sedekah tuan umah utk tetamu...hu3

maka msa time kitorg br4 salam ngn tuan umah,takde lah dihulurkan duit yg kitorg dh gduh td...hehehehe

kamipun berjalan kangkung pulang ke rumah dengan perut yang kenyang...tamat.
(cehh...mcm karangan budak drjh 2 aje)

so...moral post aku nih aku nk gtau sbg org muda n remaja (remaja ke????konpius jap)...kita kena bljr adat2 yg diwarisi dr nenek moyang kita sbb dia melambgkan kesopanan kita sbg gadis melayu...tak smstinya msuk program realiti Gadis Melayu bru kena jdi gadis melayu...hehehehehe

kdg2 tnpa kita sedar byk mata yg memandang sgala tingkah laku kita trutamanya apabila seseorang itu msih berstatus dara n mpunyai kerjaya contoh...mcm kamilah,as a teacher...
cikgu kan slalu diibaratkan sbg model...bukan sbb cikgu tu pkai kebaya n jln berlenggang tp disebabkan keseluruhan keperibadian dan tingkah laku...

bila mata pandang,mulut pun akn join skali lah...sama ada mngutuk atau memuji.so,kpd smua gadis2,sopan sntun,lemah lembut adalah perlu sbg pelengkap kita gadis melayu...aku pun tak brape nk gdis melayu gak sbb bila aku gelak...hahahahahaha,msti kwn2 aku ckp
"cik na,kuatnya suka......"

hehehehe,so jdikan sgala kbaikan sbg pnduan yer...kdg2 ada org suka kontrol ayu,ak rsa aku mcm tergolong aje...dpn org baik aje,duk umah...ishhh2 kwn2 aje tau...hehehehehe

so,diingatkan skali lagi jga lah diri anda n hiasi peribadi dgn kesopanan yer...
salam kelembutan dgn pnuh gemalai dr aku...

~mood : knape aku rsa mcm mls sgt nk study,takpelah dgn gemalai ak g bca buku smbil duk brsimpuh~

(ak pun x fhm apa sbnrnya aku duk ngarut nih,garu kpala lutut jap)


0 comments:

 
Copyright © sAat dUka dAn Ria bErsaTU | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in