SaLam KeSedihan

Friday, November 12, 2010

salam readers sume,hari ni Jumaat,12/11/2010.....aku bngun kul 6.30 nk smbhyg Subuh,lps smbhyg tiba2 adik aku,ain call....dia bgtau mak sdare aku (kakak sulung ayh aku) meninggal dh pagi td....aku TERKEJUT yg teramat sgt sbb mak sdare aku 2 tak sakit apa2 n sntiasa ceria orgnya....

sedih sgt rsa jiwa,sbb mak sdare aku tu baik sgt n kelakar...dia kna serang strok masa nak mkn,myebabkan pendarahan serius dlm kpala terjadi....innalillahiwainalillahirajiun

kalau malaikat maut dh nk mnjemput,1 saat pun dia tak terlewat atau tercepat..tnpa kita sedar,bila2 masa saje kita akan dijemput Illahi utk pergi mengadap-NYA...
mungkin malaikat datang masa kita sedang tdur,mkn,men,mengaji,study even hnya duduk pun mungkin maut boleh mnjemput bila2 masa...

hari ini bagaikan suram buat aku sbb perginya mak sdare yg aku syg...aku syg dia sbb dia kelakar n aku prnh ckp kt mak aku...klu sruh pilih,aku suka nk tinggal kt umah mak sdare aku yg nih sbb kita akan rsa mcm duduk umah sndri...
kini,dia dh tiada lagi....thn lps bru je suami dia meninggal,thn ni tnpa sempat beraya Aidiladha,dia dh pergi dlu....sebak bila aku bcakan Yassin utk dia...

apa yg aku doakan utk arwah mak long,na doakan roh mak long akn sntiasa dilindungi serta dirahmati Allah...sbb 2 Allah jemput mak long di hari mulia n baik ni,Jumaat....

kpd sume yg mbaca,sedarlah smpai masa kita pula akn dijemput Illahi dan hari ni buat aku sedar,aku trlalu byk alpa tntg persediaan menunggu mati....
salam kesedihan dr aku..

salam.

0 comments:

 
Copyright © sAat dUka dAn Ria bErsaTU | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in