Habit aku di pagi hari..

Saturday, December 18, 2010

salam pagi semua yang sudi membaca...
ari nih bangun pastikan dengan muka yang tercenyum sampai telinga tau,sebab dia boleh regangkan kulit muka n awet muda...

ok,ari nih aku just nak post sumthing tentang keindahan pagi...perkara yang amat aku suka bila pagi,err...kalau aku tak terbangun lambat aje,ialah memerhatikan bila matahari nak naik..
aku nak share ngan korang satu habit aku sejak dari sekolah rendah agi sampailah sekarang...

habit aku ialah,setiap kali aku nak kuar umah pagi2 hari aku mesti WAJIB tengok matahari dulu..aku selalu nak tengok matahari ada kat mana,bimbang wooo tetiba matahari naik dari arah Barat...
habit nih bermula sejak aku darjah 4,masa tu aku g kelas KAFA,so..usazah ajar kitorang pasal Hari Kiamat,aku sangat2 takut n bimbang kalau matahari naik dari arah Barat...sejak dari tuh,aku akan pastikan sembahyang aku sharp,sebab aku sangat takut...maklum r kanak2 kan,so bila dengar citer macam nih,korang fahamlah kan perasaan seorang kanak2..

jadi sampai sekarang habit tu masih melekat ngan aku,walaupun kadang2 aku tak pikir tentang matahari pagi2 hari tapi automatik kepala aku nih akan jenguk matahari...
korang tau,aku perasan kan...matahari sekarang makin lama makin bergerak ke arah Barat...
tu pun kalau korang perhatikan kedudukan matahari naik..
kadang2 habit aku nilah yang selalu akan menyedarkan aku tentang dunia kita nih dah makin tua..

hurmm...diharapkan kita semua akan sentiasa melaksanakan perintah-NYA untuk kebahagiaan di dunia yang satu agi..
jumpa agi...

~nota kaki :aku nak shopping ari nih,wawawaawa...beshh2~

2 comments:

Scha Nazri said...

wahh. bagusnya habit anda. sngt unik tp itulah benda yg buat kita terpikir kan? huhu

Anonymous said...

habit ke habitat?? kompius nie.. hihihihihi

 
Copyright © sAat dUka dAn Ria bErsaTU | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in