Memoir zaman Sekolah...

Friday, December 17, 2010

jumpa agi kita...tetiba aku terasa nak share benda nih dengan semua readers,hu3..
kita semua ada memori zaman sekolah masing2 kan??mesti ada antara korang yang pernah kena piat telinga,rotan ngan cikgu,berdiri atas kerusi,kena tulis balik perkataan yang salah satu muka penuh...kan2?
sebagai seorang bakal pendidik,aku pun pernah buat perkara yang sama tapi bukanlah jenis fizikal,mau aku kena kejar ngan parang mak bapak diorang...hu3,tanak aku..

sebenarnya apa yang aku nak share kat sini ialah zaman sekolah yang sangat best,dulu aku g sekolah naik basikal tau...mak aku nak tempahkan van sekolah untuk aku,aku cakap nehi hey..yelah,tengok sume kawan2 naik basikal,aku pun teruja gak...naseb bek masa aku darjah 6,bapak aku hadiahkan basikal kuning (sebab dulu aku obses ngan kuning) sebab aku dapat result cemerlang dalam UPSR...ehem2 *bangga jap*

apa yang aku ingat masa aku form 3,kitorang akn lumba naik basikal...ermm,maksudnya sape yang sampai paling cepat kat simpang kedai asam,dia r pemenang terbaik ari 2..siap kitorg ada nama pelumba masing2 tau,maklum r masa tu F1 tengah glemer giler..
so,nama aku apa agi Michael Schumacher,yang kawan2 aku seperti list di bawah ek,hik3 :

dayu ~ Alex Yoong
mimi~Kimi Raikonen
nisah~adik michael schumacher (ntah apa namanya,aku x ingat)
tiqah~yang nih pun aku tak ingat apa nama pelumbanya..

so,memang kitorang akan gohek (bawak) basikal dengan laju giler,sampai kadang2 kain terselak pun tak heran..nak menang punya pasal...bila teringat masa tuh,tetiba rindu plak...yelah,sekarang sume dah besar...
agak2 kalau aku nak request lumba basikal agi,diorang layan tak??hehehehe
nan hadooo...

yang paling aku ingat sampai sekarang kan...kisah satu ari tu,masa tu telenovela Rosalinda(mesti korang ingat sebab citer tuh best giler,Fernando Cose heronya) punya last episod tau...kitorang plak ada kelas tambahan,sedangkan kul 2 atau 3 citer tuh dah nak start,kitorang siap bodek cikgu kelas tambahan ari 2 nak suruh batalkan n yang bestnya kitorang BERJAYA!!!
hahhaha...apa agi,masa tuh semua orang tunjuk skill bawak basikal laju2 semata2 nak kejar citer tuh...aishhh,aku rasa dalam 5 minit aje aku sampai umah sedangkan umah aku tuh 15 minit dari sekolah kalau naik basikal tau...betapa ribut taufan Katrina nya aku bawak..

pepun,sume tuh dah jadi memoir aku sekarang...rindu plak nak naik basikal,tapi kadang2 malu sebab mesti orang tengok lain macam aje...hu3,maklum r aku kan pemalu..bajet!
tapi kenangan nih akan sentiasa dalam ingatan aku sebab naik basikal ke sekolah walaupun jauh adalah sangat2 beshhhh...
korang camne plak??naik basikal jugak ke?ke korang naik LRT?
aku kan kat kampung so,naik basikal jelah...

~nak kuar jap,sat agi aku nak update satu agi entry,wahhh...rajin x?rajin x?he3~

2 comments:

Unknown said...

salam..una...
hari nie, entah kenapa eik..ayu masuk 2,3 blog dok syer entry ttg kenangan sekolah dan kenangan lama...
pelik sangat sbb sama2 ada memory naik basikal..

komen ayu???

sebab basikal gigi depan 2 batang patah senget pulak tu...wawawawaw


serik nak basikal...tapi tetap gigih bawa juga nak ke sekolah..ehhehehe

Una Husna said...

ye ke ayu?mybe jiwa blogger ari nih syahdu kenangan lama kut...he3
gg patah senget?siannya...takpe,yg penting still cun...he3
soalan :skrg gg dh ok ke?he3

 
Copyright © sAat dUka dAn Ria bErsaTU | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in