Kahwin kontrak...wujud ke?

Friday, December 17, 2010

haaa...seperti dijanjikan,aku update lagi...wahh,perkembangan yang baik nih...ngeh2
ok,malam nih aku nak share sumthing yang selalu membelenggu fikiran aku...

sebagai seorang novel maniac,he3...aku selalu dihidangkan dengan citer2 novel yang berkaitan kahwin kontrak..kahwin kontrak dalam novel mesti akan berakhir dengan hero akan jatuh cinta ngan heroinnya...

so,aku selalu pikir,sebenarnya di alam realiti nih,wujud ke kahwin kontrak nih??sebab aku rasa macam pelik aje..aku rasa macam nak buat satu sessi untuk pasangan yang kahwin kontrak nih..maksudnya aku nak tau betul ke kisah diorang sama macam dalam novel?
adakah sikap romantica de amour,kecantikkan,kehenseman,kekayaan menjadi penyebab terjatuhnya cinta antara mereka?wahhhhhhhhhhhh...nak buat filem aje rasa.

kadang2 bila aku baca novel,rasa macam sweet sangat pasangan yang jatuh cinta dalam kes kawin kontrak nih...tapi setahu aku,perkahwinan jenis nih tak baik lah kan...sebab macam mempersendakan institusi perkahwinan tu sendiri...
hurmm,tapi dalam novel juga takde kes yang kawin kontrak bercerai..mesti WAJIB tangkap cintan punya r...kadang2 aku rasa macam sume novel yang memaparkan kisah kawin kontrak mempunyai modus operandi yang sama...gaduh,jatuh cinta,krisis,berpisah jap then bahagia..
berbaloi ke berpuluh hengget yang dikeluarkan oleh pembaca?
berbaloi bagi pengobses novel macam aku...hik3
sebab rasa macam dalam hati ada taman rama2 aje...ngeh3

so,kalau ada sesape yang ada pengalam nih,share lah ek...aku nak gak tau adakah memang wujud..hope ada yang sudi memecahkan persoalan ini dalam kepala aku..he3
jumpa agi..

~nota kaki :memang kes kahwin kontrak nih,pasangan yang ensem n lawa je ke?konpius aku...~

5 comments:

Ayuni said...

kawin kontrak ader negatif n positifnye..

Una Husna said...

kiranya memang wujud lah yer..

woot-woot said...

tadek tadekk
islam tak ajar kawen kontrak ni = ="

Una Husna said...

memanglah tak ajar,tapi dalam novel berlambak..hu3,takut rmai mgikut plak..hu3

yumi's prOp.. :) said...

even islam xajar tp kalo dlm nOvel kita yg bc pn leh syOk sendiri.. haha.. jgn praktikan larh.. skadar fun je kn

 
Copyright © sAat dUka dAn Ria bErsaTU | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in