Penangan Upin dan Ipin...

Wednesday, December 15, 2010

haluu all,ari nih mood aku dah hokey...just nak ngajuk manja ngan sum1 aje,hikhikhik...
mood~tunggu dia pujuk..hahahaha


sebenarnya aku dah siapkan entry nih petang tadi agi,tapi disebab nak upload video menjadikan lama giler..last2 aku tak jadi upload video sebab geram sangat...hu3,apapun korang bacalah jugak ek..kalau x,aku ngajuk ngan korang plak...he3

ok2,ari nih aku nak citer pasal upin n ipin...mesti korang semua dah sedia maklum sape kartoon nih.,kalau xtau gak...maknanya korang mesti baru terlepas dari tempurung yang berat 2 tan kan2?
hehehehe

opps...sebelum terlupa,semalam kan aku JANJI ngan diri aku nak kuar amik angin,nampaknya tak jadi sebab aku terbangun lambat woooooooo...hu3,keciwa betul..
yelah..lepas cakap call semalam,aku tak sedar aku tertido sampai aku terkejut pagi tadi bunyi loceng umah ditekan2..bingit woo!
then,baru aku sedar aku dah terlewat n tak sempat nak apply pinjam kete bapak aku..
abeh plan aku ari ni...

upss,sambung citer upin dan ipin tadi...aku kalau dah bebel pasal satu benda,dah lupa dah citer asal nak coret kat sini...he3
sebenarnya apa maksud aku penangan upin dan ipin nih?korang nak tau??nak tau...ok...


ok,citer ni sebenarnya tentang dua orang sepupu aku yang comel..yang kecik masih baby, lelaki tau..umur dia nak masuk 2 tahun n namanya danish,kalau dia nangis..senang aje nak suruh dia diam,pasang lah citer Upin dan Ipin..confirm ko dia diam...he3

so tadi mama dia nak balik jap,so dia nak tinggal anak dia umah aku...masa tu pulak danish nih nak ikut,si kakaknya fifi tuh (yang aku penah citer kat korang entry Kanak2 dan Iklan tuh) plak tengah pasang citer Upin dan Ipin kat hp...apa agi,si danish nih cepat2 datang dan tengok sekali...mama dia pun boleh balik dengan hati senang...he3

so,aku nak cakap kat korang betapa kuatnya pengaruh upin dan ipin sampai kadang2 sepupu2 aku tu suka tanya sekarang dah kul brape sebab diorang nak tengok Upin dan Ipin kul 5.30...hu3,cuma yang tak bestnya citer nih main 5 min aje...aku pun kadang2 tak puas tengok..
yang jadi mangsa sape agi kalau bukan youtube...hehehehe

so,bagus gak sebenarnya citer nih sebab dia banyak moral value nak2 kalau opah upin ipin nasihatkan budak botak dua horang tuh...kiranya kanak2 suka sekaligus memaparkan jiwa kanak2 tadika yang baru nak kenal dunia n suka bertanya macam2 benda pelik2..
aku ingat agi,sepupu aku dulu penah tanya bapak dia..

"kenape nasi boleh masuk dalam perut kita?kenape kita tak boleh masuk dalam perut kita?"

hambik ko,nak jawab apa kalau tak ternganga sampai masuk 2-3 ekor lalat pun korang tak sedar...hehehehe
penat nak cari idea nak jawab...hu3

so,untuk ari nih tu aje aku nak share ngan korang...mesti korang pun ada pengalaman tentang kartun ni kan?
boleh share kalau sudi..
jumpa agi len kali...
papai...

~mood : baik...tunggu 5.30 nak tengok upin n ipin,he3~


p/s : tu mood aku masa taip entry nih kul 3 peatng tadi...sekarang nih mood aku nak titow dah...ngantuk beb!!


0 comments:

 
Copyright © sAat dUka dAn Ria bErsaTU | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in