Jiwang jiwa tengok kebahagiaan orang

Wednesday, December 22, 2010

bila waktu terus memanggil,
agar dua hati dapat menyatu,
bukan aku tak ingin cinta,
tapi aku takut menyakitimu.....

dan kini aku jauh darimu,
ada yang hilang dari hatiku,
cinta tak dapat ditebak apa maunya hati,
salahkah kita................

jiwang plak ari nih sebab dah lama aku tak dapat nak luahkan sesuatu kat sini...ni semua lirik lagu yang duk berkumandang dalam blog aku nih...hu3
pertamanya sebelum aku memulakan mukadimah aku,aku nak mintak maaf pada blogger yang singgah n follow aku sebab tak buat kunjungan balas balik...dah dekat nak masuk tahun baru nih,aku banyak keje lak...hehehehe,insyallah ari nih aku balas balik semua kunjungan blogger yang datang singgah...

ok,ehhhhh...tunggu2,alamak idea aku dah lari nak bebel apa kat sini...jap aku pikir,
hurmmmmmmmmm

haaaa,cari idea lain jelah...sebenarnya kan aku nak tanya korang (soalan takde motif),apakah perasaan korang bila tengok pasangan yang sedang berbahagia???wow....soalan skema dah terkeluar nih...
ada orang err actually aku rasa macam bestnya,sukanya sampai sengih2 sorang2...tapi ada jugak ke orang yang dengki?tak puas hati ngan kebahagiaan orang lain??
pada pandangan aku mesti ada kan?sebab kalau takde mesti takde kuarnya gelaran "perampas","perebut","pengkhianat","pencurang"...aishh,ni kalau cikgu BM aku masa form 5 tengok ayat aku,bukan setakat karate,judo sekali dia hentam aku agaknya...he3
maafkan kami cikgu Ruhala,err..salah agi,maafkan saya cikgu...

sebenarnya tak elok kita dengki2 ngan kebahagiaan orang contohnya siap bertaruh agi,
"aku bajet 5 tahun aje tuh",
takpun 
"alah,tak kemana nya kalau gitu"....

tak elok tau sebab setiap apa yang kuar dari mulut,(tidak termasuk air liur basi yer) adalah satu doa..so,janganlah dengki sebab Allah Maha Adil...dia akan bagi kebahagiaan kepada setiap hamba-NYA mengikut masa yang diinginkan...maybe ari ni tak bahagia,tapi sok lusa kan masih ada...kalau ari nih dengki ngan orang,sok lusa jugak orang dengki ngan kita...
so,kena sama2 menghormati supaya sume orang dapat rasa bahagia walaupun masalah,dugaan,halangan akan sentiasa datang...

yelah,dah namanya kehidupan kan?so,mesti ada susah senangnya...
wow,panjang celoteh Prof.Husna ari nih...ngeh3
ehhh...jap2,ada benda ngah loading dalam kepala otak aku nih...

haaaaaaaaaaa...dengan begitu excitednya sebenarnya aku nak citer pasal perkahwinan grand...actually idea aku nak bebel dah datang,idea yang hilang terbang awal2 tadi ler...
aku sebenarnya baru lepas tengok video perkahwinan Nadia SM Nasimuddin,perghhhhhhhh...dasat ko,yelah dia anak orang kaya....actually,video kawin dia aku dah tengok banyak kali dulu.,tapi yang aku baru tengok tadi nih,yang outdoor punyer...degki wehhh,sebab grand sangat...ngeh3

buat photoshoot outdoor kat US kut...memang grand habis,dah r pasangan dia memang cun abeh,cumanya aku rasa nape isteri dia macam kurus sangat...sampai siap suami dia boleh nak lambung2...bestnya kalau aku gitu gak...korang nak tengok??ok..aku sharekan link video outdoor diorang ek...memang meletup mengebom r...


so,aku harap kebahagiaan antara mereka akan kekal abadi lah sebab aku paling tak suka dengar kalau ada pasangan yang bercerai berai nih....nauzubillah,selisih malaikat empat puluh empat...n kepada korang juga aku doakan agar berbahagia selalu,jangan gado2 yer..tak elok
(nasihat orang macam aku tak penah gaduh aje,he3)

jumpa agi next entry,aku macam rajin sket ari nih yelah banyak kakitangan yang membantu aku ari nih..
chao sinche sinchan..

~mood : nak g blogwalking jap ah~




1 comments:

Yuni Aisyah said...

hehe...una bile lg.???
hope akn bertemu jodoh dgn sang arjuna pujaan hati...hikhik..
yuni doakan kebhagiaan una...:)

 
Copyright © sAat dUka dAn Ria bErsaTU | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in