Lakaran Kehidupan Di Mata Aku...

Sunday, December 05, 2010

salam ahad all...ari ni aku sakit perut mencengkam jiwa,uhuk2.
aku dah mintak ubat ngan doktor,sekali aku xtau mana aku letak...rasa macam nak mati aje,naseb baik aku rembat ubat yg tinggal cinonet aje...

sebenarnya semalam aku terlampau busy tau sebab stok barang aku baru sampai tambah ngan kenduri sepupu aku..hujan plak tak pandai nak berhenti,mesti katak tepi longkang tuh yang duk asyik panggil..huh!nyampah...

haaa,aku tak kira aku nak citer pasal semalam..bukan pasal kawin cik senah oooi,tapi apa yang aku dapat tengok..untuk pengetahuan korang,semalam kenduri kat kampung so mesti banyak kerenah yang boleh kita lihat...aku tak maksudkan aku duk bandar yer..sila faham,he3

aku rasa sebak campur nak nangis aje sebab masa seorang tetamu masuk nak jumpa pengantin,tetamu tuh confirm pompuan yer...
dia bawak anak dia yang berusia 3 tahun...
anak dia senyap aje,sekali nenek kesayangan aku tanya mak dia atau tetamu itu...

"tido ke anak tu...."

wanita tu jawab "tak lah,dia memang macam nih...."

terus dan2 aku tengok anak dia...Ya Allah

kesian sangat,anak dia tak boleh jalan..kaki dia bersilang...
mata dia berkelip2...

mak dia kata sejak lahir dia memang macam nih,macam mana kita letak dia,macam tu lah dia akan duduk sampai kita ubah dia..

aku bangga ngan mak dia sebab walaupun anak dia macam tuh,dia tetap bawak g kenduri..
aku tak sempat nak snap gambar walaupun kamera di tangan aku aje...
tetiba terus aku teringat betapa pentingnya cikgu pendidikan khas untuk kanak2 macam nih..
cik mas sila bangga yer...

yelah,ada sesetengah orang malu ada anak macam tu,takut orang mengutuk lah,di caci lah...tapi pada aku wanita tadi memang seorang ibu mithali...sebab dia dukung anak dia kesana kemari tanpa jemu...
ohh,naluri keibuan ku sudah tersentuh maaaa....

lepas tu aku jumpa jugak seorang budak yang masa aku sekolah rendah dulu,dia baru 6 tahun...budak tu tak sihat dari segi kognitif,mental dia macam slow...
aku ingat agi dulu masa sekolah,orang suka ngutuk dia,dia yang xtau apa2 hanya bertepuk tangan...kesian sangat2, :-(

sekarang bila aku jumpa dia kelmarin,dia dah pakai tudung...mak dia dah didik dia dengan baik walaupun aku tau sekarang dia masih tak normal tapi aku rasa dia dah mula faham apa yang baik dan apa yang tak baik...

insan2 macam nih perlu dihargai sebab mereka anugerah Allah untuk ibu bapa yang sabar dan kuat...
kiranya kenduri semalam banyak menyaksikan kehidupan sebenar dalam erti kata sebenarnya...banyak yang aku tengok,banyak yang aku lihat...
banyak menyedarkan aku bahawa aku perlu bersyukur dengan diri aku yang sempurna sifat...

aku harap entry aku kali ni boleh bagi korang sedikit sebanyak pengalaman yang aku share...yelah kadang2 orang tak suka tengok insan2 macam nih sebab diorang rasa macam kotor,menyusahkan,merimaskan n tak perlu ada pun sepatutnya...

tu aje entry untuk kali nih,insyallah kalau ada pape agi yang aku nak share ngan korang..aku post yer...
kepada yang suka membeli tudung,datanglah ushar kedai aku di facebook yer..ada banyak barang baru yang direstock..

salam dari aku..

~mood : tak sihat tapi petang nih nak g makan McD,beshhhnya....hik3~


4 comments:

A young lady said...

setiap satu tu ade y indahnya kak husna...katak pun nak nyanyi gak time ujan nie..hehehe...sayang katak taw...haha

Una Husna said...

aishhh..utk insan yg rindukan hujan,mmg syg katak...utk insan yg mahukan mentari,rsa mcm nak smbelih aje katak tau..he3

Anonymous said...

ain rse ain thu kot sape die 2?...die kwn ain rse..

Anonymous said...

hhahahah..sdpnya g mcd..g mkn dgn sape 2?bla nk blnja ain g mkn..ain rse die 2 kwn ain kot...mse sek rndah..nt blik umah ctr eh..fb dah lah xleh bka kt sni...2 bka blog k.long..hahahahah :) :) :) :)

 
Copyright © sAat dUka dAn Ria bErsaTU | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in