ADA APA DENGAN BAD MOOD??

Wednesday, December 01, 2010

salam sayang semua...pernah x korang dengar pasal bad mood??cewahh..ayat SPM nih..
mesti sume orang tau akan apa tu bad mood..
sebenarnya bad mood nih seringkali dikaitkan dengan perempuan kan?
selalu kita dengar...

"alah,bulan mengambang lah tuh....."

takpun..

"ishh,ko ni knape...period ek?"

hurmm..kadang2..

"apsal garang sangat sayang nih,bendera merah ke sayang?"

ohh...yang ni ayat pakwe bagi makwe,atau pun suami bagi isteri..
upss,takde kena mengena ngan aku tau...he3

selalunya bila banyak keje,kena marah..mulalah nak bad mood kan??
yelah tension pun ada kalau kat umah kena bebel,gi keje kena marah,ngan kawan ken aperli sah2 muka masa tuh macam cuka setempayan tumpah..he3
lebih kurang macam ni lah..

hahahaha..kanak2 pun tau bad mood tau.

sememangnya bad mood boleh melanda sume orang,kanak2,remaja,orang tua,lelaki,perempuan termasuk yang auw...he3
sorry kalau ada yang terasa..

macam mana nak atasi benda nih??setahu aku..ehh silap2 dari pengalaman aku,bila aku bad mood biasanya dia baik sendiri n orang sekeliling amat diharapkan agar tidak menggangu aku..he3

so,aku rasa cara bad mood nak baik ialah dengan diri kita sendiri...biasanya kena tido jap ke,g mandi ke,amik angin ke,buat aktiviti kesukaan ke...lepas tu dia akan okey lah sket.

kadang2 benda nih kita tak boleh kontrol,kalau dia nak jadi sekrang pun boleh...so,diri kita kena pandai kontrol..he3
 kalau kena marah tak pun ada perkara yang menyebabkan kita terasa,cepatlah helikopter hantar virus bad mood nih dalam diri...
sebab tu,kita jugak kena jaga lidah..bak kata pepatah :

"kata-kata seseorang adalah lebih tajam dari sebilah pedang samurai yang diimport dari Jepun"

jadi sebagai seorang insan,kita kena pandai jaga perkataan..ok?
ok..kalau korang ada nak komen pape,silakan aje yer...cerita pengalaman korang bad mood ke,sebab ada yag terjadi..disebabkan bad mood,terjadi kejadian yang tak diingini..haaa,bahaya tuh..so,kalau ada nak share,silakan yer wahai kawan2 ku smua..

jumpa agi tau...

~mood : pagi tadi aku bad mood jap,sekarang dah ok..he~


0 comments:

 
Copyright © sAat dUka dAn Ria bErsaTU | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in